הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"בית המשפט יכול להסיק - ואכן מסיק - שלשר המסחר רוס ולאנשיו היה מה להסתיר"
כך דחה השופט הפדרלי האזורי ג'סי פורמן את טענות הממשל בנוגע להכללת שאלת האזרחות במפקד 2020, שלדברי המתנגדים נועדה להרתיע מהגרים מלהשתתף במפקד ולפגוע בייצוג ובתקצוב של המדינות בהן הם מתגוררים

שופט פדרלי מחוזי פסל היום (שלישי) את תוכנית ממשל טראמפ להוסיף שאלת אזרחות למפקד האוכלוסין של שנת 2020, ופסק כי שר המסחר, וילבור רוס, חרג מסמכותו כשהוסיף את הסעיף לשאלון. הממשל צפוי לערער על ההחלטה, שתגיע בסופו של דבר לבית המשפט העליון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


למי יש אינטרס לא לספור אתכם? 

 

הסמכות המשפטית העליונה של ארה"ב צפויה כבר לדון בחודש הבא בחלק מסוגיה זו - עתירה המבקשת לחייב את שר המסחר רוס להעיד בנוגע לסיבות להחלטתו לכלול את השאלה במפקד. אולם לעת עתה, החלטתו של השופט ג'סי פורמן מייתרת את העניין.

רוס הכריז על הוספת השאלה בחודש מרץ האחרון, אולם למן הרגע הראשון נתקלה ההחלטה בשורה של ערעורים משפטיים. הממשל הפדרלי לא שאל את המשתתפים במפקד, הנערך מדי עשור ומשמש בין השאר להקצאת מושבים בבית הנבחרים ולקביעת שורה ארוכה של סדרי עדיפויות פדרליים, על אזרחותם מאז 1950. הממשל טען לאורך הדרך שהכללת השאלה נועדה להילחם בתופעה - שעל פי הנתונים אינה ממש קיימת - של הצבעה אסורה בבחירות מצד מהגרים נטולי אזרחות. 

 

"אכן היה להם מה להסתיר". שר המסחר וילבור רוס (צילום: CNN)

 

המתנגדים להחלטה של רוס, ביניהם מדינות כמו ניו יורק וקליפורניה, האגודה לזכויות האזרח וארגונים הפועלים למען מהגרים טוענים שהחשש מגירוש יגרום למהגרים בלתי-מתועדים שלא להשתתף בסקר ובכך יגרום לספירת-חסר שלהם ולפגיעה בייצוג ובתקצוב של המדינות בהן הם מתגוררים.

בהחלטה מנומקת המשתרעת על פני 277 עמודים, דחה השופט פורמן את טענתו של השר רוס כי ביסס את החלטתו על בקשת משרד המשפטים. פורמן קבע כי רוס בחר לכלול את שאלת האזרחות ממניעים אחרים, ואז ניסה להתסיר אותם. "בית המשפט יכול להסיק - ולאור כל הראיות בתיק הזה, אכן מסיק - מן הדרכים השונות בהן התנהגו השר רוס ואנשיו כמי שיש להם מה להסתיר, שאכן היה להם מה להסתיר", כתב.

מתנגדי הכללת השאלה טוענים שרוס קיבל את החלטתו בעקבות שיחות עם בכירים בבית הלבן, כולל האסטרטג הראשי לשעבר של הנשיא, סטיב באנון. וכי דייל הו, מנהל פרויקט זכות ההצבעה של האגודה לזכויות האזרח, בירך על החלטתו של פורמן וכינה אותה "גינוי תקיף של ניסיון ממשל טראמפ להפוך את המפקד לנשק נגד קהילה המהגרים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE