הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מגמה שלילית בפתיחת שבוע המסחר בבורסה בניו יורק
שלושת המדדים החשובים איבדו מערכם על רקע ירידות חדות במניות הגדולות. מומחים מסבירים כי ההאטה בכלכלת סין וביטול פגישה בנוגע למלחמת הסחר הם הגורמים העיקריים לקטיעת מגמת ההתאוששות

אתמול לא התקיים מסחר בבורסה בוול סטריט בעקבות יום מרטין לותר קינג, והמסחר השבועי נפתח היום בירידות חדות של המניות הגדולות והמדדים החשובים, וזאת בעקבות האטה משמעותית בכלכלת סין והחשש מפני המשך מלחמת הסחר בינה לבין ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הבורסה בניו יורק (צילום: Shutterstock)

 

מדד הדאו ג'ונס איבד 375 נקודות מערכו על רקע ירידות במניותיהן של גולדמן זאקס וחברת קטרפילר. ירידה זו קטעה רצף של ארבעה ימים בהם המדד הוסיף לערכו. מדד ה-S&P500 איבד 1.7% מערכו וננעל על 2,632.90 נקודות ואילו מדד הנאסד"ק ירד ב-2.14% וננעל על 7,020.36 נקודות.

כאמור, ההאטה בכלכלת סין היא אחד הגורמים היותר משמעותיים בביצועים השלילים בבורסה. "זה מאשר את כל החששות שלנו. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה אימות החשש באמצעות נתונים", אמר ארט הוגאן, בכיר בחברת ההשקעות National Securities Corportation. עוד אמר כי "השאלה היא האם יש גם קשר לשיחות עם סין בנוגע למלחמת הסחר. קשה להפריד בין השיחות לבין ביצועי כלכלת סין".

 

נשיא סין, שי ג'ינפינג, ומקבילו האמריקאי, דונלד טראמפ (צילום: Getty Images)

 

העיתון הכלכלי "פייננשל טיימס" דיווח בבוקר כי ממשלת ארה"ב החליטה לבטל פגישה שהייתה מתוכננת עם נציגים מסין בנוגע למלחמת הסחר. למרות הכחשה מצדו של לארי קודלו, היועץ הנשיאותי לענייני כלכלה, רוב המניות הגדולות רשמו ירידות, ביניהן אמזון (3.77%-) ואפל (2.24%-).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE