הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בתום 35 ימי השבתה: הממשל הפדרלי ייפתח מחדש לשלושה שבועות
הנשיא טראמפ הודיע כי הגיע להסכמה על מימון זמני לסוכנויות המושבתות שיחזיר את הממשל לפעילות, לפחות עד 15 בפברואר. העובדים שהושבתו עד עתה יקבלו תשלום רטרואקטיבי, ההסכם הנוכחי לא כולל תקציב למימון החומה בגבול מקסיקו, המשא ומתן עליו יימשך

הנשיא דונלד טראמפ הודיע היום (שישי) כי הגיע להסכמה על פתיחת הממשל הפדרלי המושבת למשך שלושה שבועות בזמן שימשיך לנהל משא ומתן עם הדמוקרטים על מימון החומה בגבול מקסיקו. ההחלטה התקבלה בתום 35 ימי השבתה שהפכה כבר בשבוע שעבר לארוכה בהיסטוריה, תוך שהיא פוגעת במאות אלפי עובדים ומיליוני אזרחים שחייהם שובשו בעקבותיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


העובדים יקבלו את שכרם רטרואקטיבית בהקדם האפשרי. טראמפ בחצר הבית הלבן (צילום: CNN)

טראמפ הודיע על הסכמה על מימון קצר מועד לכל הסוכנויות הפדרליות המושבתות שיאפשר את חזרתן לפעילות עד 15 בפברואר. ההסכם הנוכחי לא כולל מימון לבניית החומה אך כן כולל החלטות על תשלום רטרואקטיבי לעובדים המושבתים שלא קיבלו תשלום עד עתה. ההסכם יובא להצבעה בסנאט ולאחר מכן בקונגרס. במהלך שלושת השבועות הקרובים ימשיך טראמפ לנסות לשכנע את הקונגרס לאשר מימון לבניית החומה בגבול מקסיקו - וככל הנראה יכשל - והוא מאיים כי בסיומם, אם לא יקבל את המימון, ישבית שוב את הממשל או יכריז על מצב חירום לאומי.

במסיבת עיתונאים שערך בשעה 2:20 אחר הצהריים (שעון מזרח) בבית הלבן, באיחור של יותר מ-45 דקות מהמועד המתוכנן, אמר טראמפ: "אני שמח להודיע שהגענו להסכמה לפתיחת הממשל. כולם יודעים שהייתה לי אלטרנטיבה חזקה אבל לא השתמשתי בה בינתיים ואני מקווה שלא יהיה צורך".

טראמפ הודה לעובדים המושבתים שסבלו מאי קבלת משכורות בחודש האחרון ואמר: "לא רק שלא התלוננתם אלא במקרים רבים הבעתם תמיכה במעשה שלי כי אכפת לכם מבטחון הגבולות. אני גאה שאתם אזרחים של המדינה שלנו. כשאני אומר Make America Great Again, זה לא יכול להיעשות בלעדיכם. בעוד דקות אחדות אחתום על ההצעה לפתוח את הממשל. אני אוודא שכל העובדים יקבלו את משכורתם מהר ככל האפשר. אחרי 36 ימים של דיונים שמעתי מרפובליקנים ודמוקרטים כאחד שהם מוכנים להשאיר את המפלגתיות בצד ולשים את הבטחון ראשון. הם סוף סוף הבינו שלשים מחסומים או חומה יהיה חלק משמעותי מהפתרון".

 

חומות עובדות? חלק מהגדר בגבול ארצות הברית-מקסיקו (צילום: Getty)

טראמפ חזר על התעקשותו לבניית חומה בגבול מקסיקו: "זה פשוט היגיון בריא. חומות עובדות. החומות שאנחנו נבנה אינן חומות ימי ביניימיות, הן חומות חכמות ויעילות מבצעית. המחסומים עשויים מפלדה ומצוידים בחיישנים, טכנולוגיה מתקדמת ורחפנים".

רבים מעריכים כי מה שגרם לטראמפ להתפשר על פתיחת הממשל הוא המצב הקשה של רשויות התעופה בארצות הברית והשיבושים הכבדים שנגרמו לטיסות, עקב נוכחות הולכת ומצטמצמת של עובדים שהפסיקו להגיע מאחר שאינם מקבלים תשלום כבר חודש. מוקדם יותר היום הודיע מינהל התעופה הפדרלי על עצירת הנחיתות בנמל התעופה לה-גווארדיה בניו יורק ועל עיכובים משמעותיים בשדות תעופה נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE