הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
המחנה הדמוקרטי חושש מהתמודדות עצמאית של מנכ"ל סטארבקס לשעבר
הווארד שולץ הודיע כי כבר הרכיב צוות קמפיין לקראת הבחירות בשנה הבאה, והדמוקרטים חוששים שהוא יגנוב קולות ויאפשר לנשיא לזכות בכהונה שנייה

מנכ"ל סטארבקס לשעבר, הווארד שולץ, שוקל להתמודד במירוץ לנשיאות בשנה הבאה, אך בינתיים נראה שהוא מקבל כתף קרה מהמפלגה הדמוקרטית. אתמול (ראשון) הזהיר אחד המועמדים הדמוקרטים, ג'וליאן קסטרו, כי אם שולץ יתמודד לתפקיד הנשיאות באופן עצמאי - טראמפ ינצח מחדש בבחירות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעורר חשש בקרב בכירי המפלגה הדמוקרטית. הווארד שולץ (צילום: גטי אימג'ס)

"אני חושש שבמידה והוא ירוץ, זה יעניק לדונלד טראמפ סיכוי טוב להיבחר מחדש", אמר קסטרו, ששימש בעבר שר הבינוי והפיתוח העירוני.

קסטרו, כמו רבים אחרים במפלגה הדמוקרטית, חוששים כי שולץ, שתיאר עצמו כדמוקרט כל חייו, יגנוב קולות מהמועמדים הדמוקרטים ויאפשר לטראמפ לגרוף את רוב הקולות.

"אני לא חושב שזה יהיה האינטרס של המדינה שלנו", אמר קסטרו לתכנית "מצב האומה" ברשת CNN. "אנחנו זקוקים למנהיגות חדשה.. אני ממליץ למר שולץ לחשוב טוב על ההשפעה השלילית שצעד כזה עלול לגרום".

שולץ שוקל לרוץ באופן עצמאי לבית הלבן. הוא אמר לתכנית "60 דקות" ברשת CBS כי הוא כבר הרכיב צוות קמפיין שיכול להביא לבחירתו בכל מדינה ומדינה.

"אני שוקל בהחלט לרוץ לנשיאות", אמר שולץ, "ארוץ כמועמד מרכז עצמאי, מחוץ לשתי המפלגות. אנחנו חיים בתקופה רגישה, לא רק משום שהנשיא אינו כשיר לתפקידו, אלא גם בגלל ששתי המפלגות לא עושות את מה שצריכים האזרחים, אלא פועלים במסגרת פוליטיקת נקמה".

 

עשוי לזכות מההפקר. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

שולץ מנסה למצב עצמו כאלטרנטיבה לשיטת שתי המפלגות הכושלת, בעיניו. "אני רוצה לראות את אמריקה מנצחת. לא אכפת לי אם אתה דמוקרט, עצמאי, ליברטריאו או רפובליקן", אמר שולץ, "תנו לי את הרעיונות שלכם, ואני אהיה מועמד עצמאי, שיאמץ את הרעיונות האלה. בגלל שאני לא, בשום אופן, במיטה עם אחת המפלגות".

מיד לאחר דבריו של שולץ, החלו הליברלים לחשוש כי שולץ יהרוס את הסיכויים שלהם, ממש כמו שהם האשימו את ראלף נאדר בניצחון של ג'ורג' וו. בוש נגד אל גור בשנת 2000, והרפובליקנים האשימו את רוס פרוט על שפגע במועמד ג'ורג' ה.וו. בוש כשהתמודד על התפקיד מול ביל קלינטון בשנת 1992.

גם מקורביו של הנשיא לשעבר ברק אובמה יצאו נגד הרעיון של מנכ"ל רשת בתי הקפה לשעבר. "אם הווארד שולץ ימשיך עם הרעיון החצי מוכן שלו, הוא יציב איום קיומי למועמד הדמוקרטי שיתמודד במירוץ בשנה הבאה, בתחרות שנקבעת על ידי כמה קולות בכל מדינה", צייץ בטוויטר דן פייפר, יועץ לשעבר של אובמה.

דיוויד אקסלרוד, עוד מקורב של אובמה, אמר כי דבריו של שולץ הם "החדשות הטובות היחידות" שקיבל טראמפ השבוע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE