הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שוטר במיאמי פוטר לאחר שצולם מבזה ספר תנ"ך
"אנחנו לא צריכים את הח-- הזה. אני זורק ת'זבל", צילם הסמל רוברטו דסטפן, לשעבר סגן נשיא איגוד השוטרים המקומי, את עצמו אומר בעווד משליך קופסא שעליה חרוט מגן דוד ובתוכה ספר תנ"ך באחורי טנדר פיקאפ

סמל במשטרת מיאמי פוטר מן השירות לאחר שהתפרסם סרטון וידאו בו הוא נראה משליך קופסת עץ שעליה חרוט מגן דוד ובתוכה ספר תנ"ך אל החלק האחורי של טנדר פיקאפ, תוך שהוא מכנה את הספר הקדוש "זבל".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רוצה סמכות על חיי אנשים? אל תתייחס לאמונה שלהם בבוז (צילום: WPLG)

 

כפי שדיווחנו בעבר, הסמל רוברטו דסטפן, בעל ותק של 13 שנה בשירות המשטרה, מושעה מזה חודשיים בשל הסרטון, שצולם באמצעות טלפון חכם. ביום שישי האחרון דיווח העיתון מיאמי הראלד כי השוטר חסר הרגישות פוטר יום קודם לכן, ביום חמישי האחרון.

"גם את החרא זה אנחנו לא צריכים, בנאדם. הקקה הזה? שיז---ן. אני מוציא ת'זבל, גבר". כך נראה דסטפן אומר בסרטון לאחר שהפנה את הטלפון לעבור פרצופו. בעת שהתפרסם הסרטון כיהן דסטפן כסגן נשיא איגוד השוטרים של מיאמי. דסטפן ותומכיו אומרים כי השוטרים היו עסוקים בפינוי פריטים ישנים ומעלי עובש בעליל מן המשרד וכי הסרטון נערך בכבדות. לדבריו, הפרסום משמש כדי למנוע את ריצתו בבחירות הקרובות באיגוד.

מפקד משטרת מיאמי, חורחה קולינה, אמר לעיתון כי הוא מודאג מאפשרות של התעוררות ספקות באשר לאופיו ואמינותו של השוטר אם יצטרך להעיד בבית המשפט בנוגע למעצר שביצע. "זה לא רק מה שהוא אמר אםא גם ההשלכות. האם נאבד את אמון הציבור?" אמר קולינה.

 

"העיר מגזימה בתגובתה", טוען עורך הדין

 

בדצמבר, לפני הבחירות בהן נבחרו מנהיגים חדשים לאיגוד השוטרים, אישר האיגוד מימון משפטי לדסטפן. הנשיא החדש של האיגוד, תומאס רייאס, נמנע מלהביע דעה בעניין, אולם יוג'ין גיבונס, עורך הדין המייצג את השוטר המפוטר, אמר שלקוחו רק עשה כפי שהורו לו.

"העיר מגזימה בתגובתה ונוקטת עמדה קשוחה מדי בהרבה", אמר גיבונס. "אין לי ספק שבורר עצמאי יראה זאת כמוני. אני יודע שאפשר להציג את זה כפוגעני, אבל הוא עשה מה שאמרו לו". מפקד המשטרה, קולינה, אומר שבדק את הטענות הללו וכי "לאחר חקירה הגענו למסקנה שלא היו כאן שום נסיבות מעבר למה שנראה בסרטון". דסטפן היה מושעה בחודשיים האחרונים בשכר, ויש לו 15 יום לערער על פיטוריו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE