הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שינוי בלוטו ויזת H-1B עשוי לחסוך לכם כסף
אם אתם מעסיקים שמגישים בקשות לויזת עבודה לבעלי ידע ייחודי, שינוי חדש בהליך יחסוך לכם את אגרת הבקשה במקרה שהיא לא מתקבלת, ובמקביל ישפר סיכויים של בעלי תואר מתקדם ממוסד בארה"ב לזכות באישור המיוחל

תקנה פדרלית חדשה, שתיטיב עם בעלי תארים מתקדמים ותייעל את תהליך הבקשה לוויזת H-1B השנויה במחלוקת, הוכרזה היום (רביעי) על ידי מחלקת האזרחות וההגירה. אחד משני היבטי הכלל החדש ישנה את נוסחת ההגרלה לויזות העבודה כך שישתפרו סיכוייהם של אזרחים זרים בעלי תואר שני או גבוה יותר מטעם מוסד אקדמי בארצות הברית. הוויזה מיועדת לעובדים זרים בעלי "ידע מיוחד" ותואר ראשון הוא תנאי סף לקבלתה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"שיפור מתון מאד" בכל הנוגע למטרה של "שכרו אמריקאי" (צילום: Getty Images)

 

"השינוי יוביל לעלייה מוערכת של 16 אחוזים (כ-5,340 עובדים) במספר הזוכים בהגרלה המחזיקים בתואר שני או גבוה יותר ממוסד אקדמי בארצות הברית", הודיע המשרד לביטחון פנים. התקנה החדשה תיכנס לתוקף ב-1 באפריל, מועד הגשת בקשות לוויזת H-1B לשנת הכספים 2020.

ההיבט השני של התקנה החדשה הוא דרישה חדשה שכל חברה המבקשת ויזת H-1B עבור עובד חייבת להירשם קודם בסוכנות לאזרחות והגירה במקום לבקש ישירות את הוויזה. רק החברות שבקשותיהן תיבחרנה יוכלו להגיש את הבקשה לוויזה עצמה. שינוי זה, המיועד להפחית עלויות למעסיקים ולהפוך את המערכת ליעילה יותר, הושעה לשנת הכספים 2020 בשל "תגובות מהציבור", לדברי המשרד לביטחון פנים.

מרגע שהיבט זה יופעל, החיסכון לאותן חברות שההרשמה שלהן תידחה תנוע בין 47-75 מיליון דולר. בזמן שההשעיה בתוקף, הודיע המשרד לביטחון המולדת, מנגנון הלוטו החדש ימשיך לבחור מבין בקשות ולא הרשמות לבקשות.

 

נאם נגד ויזת H-1B במהלך הקמפיין (צילום: AP)

 

ויזת H-1B הפכה לנושא טעון במחלוקת ההגירה של אמריקה. חברות הטכנולוגיה, במיוחד אלה שבעמק הסיליקון, מפעילות מסע שכנוע להגדיל את המכסה השנתית לוויזות חדשות מ-85 אלף כיום, בטענה שהן זקוקות ליותר מזה בכדי למשוך את מיטב הכישרונות בעולם. המבקרים טוענים לשימוש לרעה בהליך וכי חברות מיקור-חוץ וחברות טכנולוגיה משתמשות בוויזה כדי להחליף עובדים אמריקאים בכוח עבודה זר וזול יותר.

התקנה החדשה נובעת מהצו הנשיאותי של הנשיא טראמפ "קנו אמריקאי ושכרו אמריקאי" המעודדת עסקים שמתבססים על סחורה וכוח אדם מתוך ארצות הברית. במהלך הקמפיין לנשיאות ב-2016 טען הנשיא כי ישנו שימוש לרעה "נרחב ופרוע" בוויזת H-1B. השינוי צפוי לשפר את שיעור האמריקאים המועסקים בתעשיות הידע במידה מתונה, אולם הוא רחוק מלהיות התיקון שהנשיא הבטיח, אומר רון הירה, פרופסור באוניברסיטת הווארד ומבקר חריף של תוכנית H-1B. הירה מעדיף שהתוכנית תוחלף בכזו שתוודא שמקבלי הוויזה הזרים אינם מועסקים בשכר נמוך יותר מזה שעובד אמריקאי ממוצע באותו תפקיד מרוויח.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE