הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
טראמפ ממנה שליח לענייני אנטישמיות: התובע של לוס אנג'לס, אילן קאר
התובע הכללי של לוס אנג'לס, וטרן ששירת בעיראק, ימונה לתפקיד - שנחשב מקביל לשגריר. בשנתיים האחרונות התפקיד לא היה מאויש, למרות מחאות של ארגונים יהודיים וחברי קונגרס משתי המפלגות. אי המינוי עורר חשש בנוגע ליחסו של טראמפ לקהילה היהודית

הנשיא דונלד טראמפ צפוי להכריז על התובע של לוס אנג'לס, אילן קאר, כשליח לענייני אנטישמיות של מחלקת המדינה. זאת, לאחר שנתיים בהן לא מונה איש לתפקיד, למרות הביקורת והמחאה של המחוקקים ושל ארגונים יהודיים. קאר, 50, לחם בעיראק במסגרת שירותו הצבאי, והיה הנשיא לשעבר של האחווה היהודית, אלפא אפסילון פי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יתמנה היום לתפקיד. אילן קאר (צילום: פייסבוק)

על פי דיווח בסוכנות הידיעות JTA, הנשיא צפוי להכריז על המינוי היום (שלישי). סוכנות הידיעות דיווחה כי ידעה על הפרסום עוד קודם, אך נתבקשה לשמור על סודיות.

"אנחנו מצפים בקוצר רוחב לעבוד עם קאר, שיילחם עם משרדו באנטישמיות הגואה, שנוצרת מהימין הקיצוני, השמאל הקיצוני ומוסלמים קיצוניים, ומתגברת בשל האופי של הרשתות החברתיות", אמר דיוויד האריס, מנכ"ל הועדה היהודית-אמריקנית.

קאר צפוי לצלול לעומק העבודה החשובה, והוא צפוי להשתתף השבוע בוועידה שתעסוק באנטישמיות בברטיסלבה. את הוועידה יזמה סלובקיה, שמחזיקה כיום בתפקיד יו"ר הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה. לאחר מכן, קאר צפוי להשתתף בכנס שייערך בבריסל. בנוסף, קאר תכנן להיפגש עם קודמיו בתפקיד - גם בממשלים רפובליקניים וגם באלה הדמוקרטיים.

 

השאיר את התפקיד לא מאויש במשך שנתיים. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

ההודעה על המינוי החדש באה לאחר שהנשיא טראמפ הותיר אותה לא מאויישת במשך שנתיים תמימות. ארגונים יהודיים שלחו לנשיא מכתבי ומחו בנושא, כמו גם חברי קונגרס משתי המפלגות.

בשנתיים האלה החריפו החששות בקרב הקהילה היהודית בארצות הברית כי הנשיא מתחמק מגינוי תומכי העליונות הלבנה שמעריצים ותומכים בו, וכי יש לו קשרים עם גורמים בכירים במחנה הימין הקיצוני - בעיקר בהונגריה.

מנגד, תומכי הנשיא הצביעו על תמיכת טראמפ במדינת ישראל, ועל הפרישה מהסכם הגרעין - צעד שרבים בקהילה היהודית ייחלו לו. בחודש שעבר אישר הקונגרס כי התפקיד אותו יימלא אילן קאר ייחשב כדרגה של שגריר. התפקיד הוקם בשנת 2004.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE