הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו הגראמי: המחזמר המבוסס על הסרט הישראלי, ביקור התזמורת, זכה בפרס
המחזמר שזכה להצלחה פנומנלית בישראל ובעולם וגרף עשרה פרסי טוני, קוטף כעת גם פרס גראמי על המוסיקה התיאטרלית הטובה ביותר לשנת 2018

המחזמר "ביקור התזמורת" (“The Band’s Visit”) זכה בפרס הגראמי על המוסיקה התיאטרלית הטובה ביותר לשנת 2018, בטקס הגראמי שנערך אתמול בלוס אנג'לס. המחזמר, שמבוסס על הסרט הישראלי בבימויו של ערן קולירין, עוקב אחר חברי תזמורת מצרית שמוצאים עצמם בעיירת פיתוח בנגב. למרות ההצלחה הגדולה, דווח לאחרונה כי ב-7 באפריל יסתיים המופע בברודווי, ניו יורק. כך שאם עדיין לא צפיתם בסרט, אולי כדאי שתמתינו עם זה ותרכשו כרטיסים למחזמר.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




ההכרזה על זכיית המחזמר בפרס היתה אחת בסדרת פרסים שהוכרזו לפני השידור. ליבו של המחזמר נתון לשמחה על הדרך, בה המוסיקה מעוררת בנו חיים, גורמת לנו לצחוק, מביאה אותנו לידי דמעות, אך בסופו של דבר ומעבר לכל, מחברת ביננו.

בעיירת פיתוח מדברית, בה השגרה היא אחד התושבים המקומיים וכל יום נראה ומרגיש אותו הדבר, משהו אחר עולה לפתע באוויר. בעלת בית הקפה המקומי, דינה, ויתרה מזמן על שאיפתה הרומנטית לחלום בהקיץ על סרטים אקזוטיים ומוסיקה שזכרה מנעוריה.

כאשר חבורה של מוזיקאים מצריים, נגני תזמורת המשטרה של אלכסנדריה, מופיעה בבית הקפה שלה, היא והמקומיים מאמצים אותם ללילה. תחת הקסם של השמיים זרועי הכוכבים, חייהם משתלבים באופן בלתי צפוי, והעיר המנומנמת מתחילה להתעורר.

בסרט "ביקור התזמורת" (2007), שהיווה השראה למחזמר, כיכב השחקן הישראלי, ששון גבאי, לצדה של רונית אלקבץ האלמותית (ז"ל). גבאי הגיע לברודווי, על מנת לשחק את תפקידו כמפקד התזמורת, תאופיק, מול קתרינה לנק, שמגלמת את דינה.



תאופיק הוא אב שכול ואלמן מאופק. הוא וחברי התזמורת מגיעים מעיר גדולה, מלאת מוסדות תרבות במדינה שמרנית. דינה, תושבת עיירת הפיתוח החילונית נטולת מוסד תרבות כזה או אחר, היא ההפך הגמור ממנו: פתוחה, חושנית ומפלרטטת. המפגש ביניהם מייצר הלם תרבות, שבשלב מסוים מתהפך וגורם לדמויות להתקרב ולהרגיש.

בשנה שעברה המחזמר היה הזוכה הגדול בטקס פרסי טוני. הוא זכה בפרס על המחזמר הטוב ביותר ובתשעה פרסים נוספים, בהם גם הפרס על השחקן הטוב ביותר, על השחקנית הטובה ביותר, על התזמור, על הניהול המוסיקלי, על מקוריות, על התאורה ועוד.

הסרט הישראלי, סרט הביכורים של הבמאי ערן קולירין, שגם כתב את התסריט, זכה בשמונה פרסי אופיר וזכה להצלחה ביקורתית ומסחרית וגרף פרסים רבים בתחרויות סרטים בינלאומיות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE