הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות מות הדוורית: הוגשה הצעת חוק שתחייב התקנת מזגנים במשאיות דואר
הצעת "חוק פגי פרנק" כפי שכונתה הוגשה אתמול ע"י חבר קונגרס דמוקרטי מלוס אנג'לס וזכתה לתמיכה גם ממחוקקים רפובליקנים. בנה של הדוורית שנפטרה כתוצאה מעומס חום: "מה שבטוח זה שלא אכפת לרשות הדואר מהעובדים שלה"

7 חודשים לאחר שדוורית נמצאה ללא רוח חיים בתוך משאית הדואר שלה בשכונת וודלנד הילס, אתמול (שישי) הוגשה הצעת חוק במסגרתה רשות הדואר תחויב בהתקנת מזגנים בכל כלי הרכב שברשותה.

כזכור, ב-6 ביולי 2018 נמצאה פגי פרנק בת ה-63 בתוך משאית הדואר. באותם ימי קיץ שרר חום כבד והטמפרטורות בשכונת וודלנד הילס הגיעו ל-117 מעלות פרנהייט (47.2 מעלות צלזיוס). ועדת חקירה קבעה כי פרנק, תושבת שכונת נורת' הילס, נפטרה כתוצאה מהיפותרמיה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פגי פרנק (צילום: Shutterstock / מש' פרנק)

 

הצעת החוק הוגשה ע"י חבר הקונגרס הדמוקרטי, טוני קארדנס, אשר מייצג את המחוז ה-29 של קליפורניה ובו שכונות רבות בעמק סן פרננדו ("הוואלי"), לרבות ואן נייס, סילמר, פקוימה ופנורמה סיטי. "פגי פרנק הייתה יכולה להרוויח מזה אם היינו מתקינים את המזגנים לפני עשר, חמש או אפילו שלוש שנים. ולנכדים שלה היה היום סבתא אם זה היה קורה", אמר חבר הקונגרס עם הגשת הצעת החוק. 

חבר הקונגרס הרפובליקני, ג'יימי רסקין, אשר מייצג את המחוז השמיני של מרילנד, הצטרף לעמיתו הדמוקרטים והביע תמיכה בהצעה, שזכתה לכינוי "חוק פגי פרנק". "הם היו צריכים להעביר חוק כזה מזמן. אין לי מושג למה הם לא עשו את זה עד עכשיו. מה שבטוח זה שלא אכפת לרשות הדואר מהעובדים שלה", אמר השבוע קירק קסלר, בנה של פרנק.

אם ההצעה תאושר בקונגרס, לרשות הדואר יינתנו שלוש שנים ליישם ולהתקין מזגנים בכל כלי רכב שנמצא בבעלות הרשות. יתרה מכך, רשות הדואר לא תוכל לרכוש כלי רכב שאינם מאובזרים במזגן מהרגע שההצעה תעבור, אם וכאשר.

 

יוזם הצעת החוק טוען כי היא נועדה להגן על 500,000 עובדי הרשות (צילום: Shutterstock)

 

נכון להיום, לרשות הדואר כ-240 אלף כלי רכב ברחבי ארצות הברית ולכולם יש אמצעי חימום. לעומת זאת, רק ל-63 אלף מתוכם יש מזגנים ורשות הדואר סירבה לפרט אודות החלוקה לפי אזורים. "מאז שנת 2003, כל כלי רכב שנרכש ע"י רשות הדואר מגיע עם מזגן", נמסר ממחלקת הדוברות של הרשות.

חבר הקונגרס קארדנס סיפר על ההתנגדות שקיבל מאשני רשות הדואר בעקבות הגשת הצעת החוק: "הם אמרו לי, 'אל תשכח שאנחנו הפסדנו 3.9 מיליארד דולר במהלך השנה הכלכלית האחרונה'. אמרתי להם, 'בן אדם מת. איך אפשר לשים ערך כספי על זה?", הוא אמר. עוד מסר כי מדובר בהצעת חוק שנועדה להגן על 500,000 עובדי הרשות.

 

יוזם הצעת החוק, חבר הקונגרס טוני קארדנס (Getty Images)

 

בשנה הקרובה אמורה רשות הדואר להכריע בנוגע לכלי הרכב העתידי שלה. כעת, בעקבות מקרה מותה של פרנק, כ-30 חברי קונגרס שלחו מכתב בהול לרשות והפצירה בה לרכוש מכוניות בעלות בקרת אקלים. כזכור, הרשות נקנסה ב-150 אלף דולר ע"י מנהל הבריאות ובטיחות תעסוקתית (OSHA) בעקבות האירוע, אך מאז החליטה להגיש ערעור.

OSHA החליט להטיל את הקנס בעקבות "עבירות חוזרות" בנוגע לנהלי העבודה בזמנים שבהם שורר חום כבד. "רשות הדואר מכירה בסכנות הטמונות בעבודה במצבים של חום קיצוני ועליה לתדרך את העובדים כיצד לשמור על עצמם בעת מצבים מסוג זה", אמרה עם מתן הקנס אמבר רוז, מנהלת סניף אוקלנד של המנהל. עוד אמרה ש"רשות הדואר אחראית ליצור נהלי עבודה ברורים כדי להגן על הדוורים שעובדים בחוץ בעת מצבים של טמפרטורה קיצונית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE