הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על רקע ביטול הקמת המטה: תושבי קווינס קוראים לפתוח בחרם נגד אמזון
"חשבתי שאני עומד להיות הבן אדם המאושר עלי אדמות", סיפר הבעלים של דירות בשכונת לונג איילנד סיטי, שהוציאה הלוואה ע"מ לממן שיפוצים. "אנחנו רק רוצים שאמזון תחזור לפה", הוא אמר. גם בתחום הנדל"ן הורגש הביטול, שכן המחירים זינקו לאחר ההודעה על הקמת המטה. אתמול הפגינו תושבי העיר מול חנות ספרים של אמזון

סאם מוסוביץ', הבעלים של מספר יחידות דיור בשכונת לונג איילנד סיטי, פתח במחאה כנגד ההחלטה של אמזון לבטל את התוכניות להקים מטה בשכונה. כעת הוא קורה לחבריו לעיר לפתוח בחרם כנגד ענקית המסחר המקוון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


שכונת לונג איילנד סיטי בה תוכנן להקים את המטה (צילום: Shutterstock)

 

מוסוביץ' ומספר תושבי קווינס נוספים הפגינו אתמול (שישי) מול סניף Amazon Books בהראלד סקוור ובהמשך היום הם פרסמו הודעה מסודרת לעיתונות בה נטען שהם שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים כנגד החברה בראשות ג'ף בזוס.

"חשבתי שאני עומד להיות הבן אדם המאושר עלי אדמות", אמר מוסוביץ' תוך כדי שהסביר שלקח הלוואה העולה על מיליון דולר במטרה לשפץ שתי דירות בשכונת לונג איילנד סיטי ושתי מסעדות באפר איסט סייד שנמצאות בבעלותו. "הגשתי את הבקשה לקבל את ההלוואה כמה ימים לאחר ההודעה של אמזון ושמחתי מאוד כאשר הבנק אישר את המהלך. רציתי לחשוב גדול בכל הקשור לשיפצוים. חשבתי שאתקין מטבח ושירותים חדשים בדירות", הוא אמר, והסביר שסבר שיוכל להרוויח את הכסף בחזרה כאשר עשרות אלפי העובדים החדשים יעברו לאזור.

בזמנו הודיעה אמזון כי הקמת המטה בשכונה תביא ל-40 אלף משרות חדשות בשנים הקרובות, דבר שכמובן לא יקרה בשל ביטול התוכנית. אמזון אף טוענת שפוליטיקאים במדינת ניו יורק, בעיר ניו יורק, ברובע קווינס ואפילו בשכונת לונג איילנד סיטי עצמה עמדו מאחורי גל המחאה שנוצר כנגד המהלך. ולמרות שנראה שההחלטה של אמזון היא סופית, מוסוביץ' וחבריו לשכונה יודעים מה הם רוצים: "אני לא אצליח לקבל בחזרה את הכסף שכבר השקעתי בדירות. זה הפסד ענק בשבילי, אנחנו רק רוצים שאמזון תחזור לפה", הוא אמר.

 

מפגינים נגד ההחלטה של אמזון, אמש במנהטן (צילום: CNBC)

 

ההחלטה של אמזון צפויה לפגוע גם בסוכני הנדל"ן, שבחודשים האחרונים דיווחו על מכירות שיא בעקבות ההחלטה להקים את המטה בעיר. על פי אתר הנדל"ן StreetEasy, עלייה של 18.8% נרשמה במחירי הבתים שנמכרו בחמשת השבועות לאחר ההודעה של אמזון. לשם השוואה, בחמשת השבועות שקדמו להודעה, המחירים דווקא היו במגמת ירידה.

כעת סבורים מומחים לשוק הנדל"ן בעיר כי התנופה של החודשים האחרונים תדעך באופן מיידי: "שוק הדיור בלונג איילנד סיטי יחווה ירידה גדולה בעקבות ההודעה", אמרה ננסי וו, אנליסטית ב-StreetEasy. "בשבועות לאחר ההודעה של אמזון, ראינו התעניינות מוגברת לגבי רכישות, ולא רק בלונג איילנד סיטי, אלא גם במידטאון ובאסטוריה", היא אמרה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE