הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הת'ר נאוארט הסירה את מועמדותה מתפקיד שגרירת ארה"ב באו"ם
המועמדת של הנשיא טראמפ ציינה את "החודשיים האחרונים שהיו קשים על משפחתי" ולא תחליף את ניקי היילי בתקפיד היוקרתי בניו יורק. על פי משרד החוץ, הנשיא יציג את המועמד הבא שלו "בקרוב"

משרד החוץ האמריקאי הודיע כי המועמדת של הנשיא טראמפ לתפקיד השגרירה לאו"ם, הת'ר נאורט, הסירה את מועמדותה לתפקיד. ההודעה פורסמה היום (שבת) בערב (שעון החוף המזרחי), ובהודעה נאמר עוד כי מועמד\ת חדשים יוכרזו "בקרוב".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הת'ר נאוארט (צילום: Getty Images)

 

נאורט אמרה בהודעה שהיא מודה לטראמפ ולשר החוץ, מייק פומפאו, "על האמון שנתנו בי כששקלו אותי לתפקיד השגרירה באו"ם. "עם זאת", הוסיפה, "החודשיים האחרונים היו קשים במיוחד עבור משפחתי, ולכן לטובתם אני מסירה את שמי ממועמדות לתפקיד". כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הופתעו רבים לאחר שניקי היילי הודיעה שתעזוב את התפקיד בסוף שנת 2018.

טראמפ מינה את נאורט לתפקיד בדצמבר. היא עבדה כדוברת במשרד החוץ, וקודם לכן היתה מגישה בפוקס ניוז. אילו היתה מתמנה, היתה תופסת את מקומה באו"ם, לצד נציגים בעלי עשרות שנות ניסיון בתחום, ללא כל ניסיון בניסוח מדיניות או במו"מ, ועם 20 חודשי ניסיון כדוברת בלבד.

 

 

לפני שנאורט הפתיעה בוויתור מראש, היילי הפתיעה בוויתור אחרי כהונה קצרה (צילום: CNN)

 

במהלך כהונתה כדוברת משרד החוץ, פחתו התדרוכים לעיתונות מאחד ליום לפעם או פעמיים בשבוע. נאורט היתה מגינה מיומנת וקשה לערעור של מדיניות הממשל, והרבתה לתווך וליישר הדורים בין השר הקודם, רקס טילרסון, לבית הלבן.

מועמדותה אמנם הוכרזה על ידי טראמפ בדצמבר, אולם לא נשלחה לסנאט לאישור - והאישור לא היה מובטח. רבים במפלגה הרפובליקנית ציינו את חוסר ניסיונה המוחלט בכל תחום שיכשיר אותה לתפקיד הרם. חוסר הניסיון והשליטה בחומר התבלטו יותר מפעם אחת. ביוני ציינה נאורט את נחיתת בעלות הברית בנורמנדי, במלחמת העולם השנייה, כ"ראיה ליחסים הטובים הממושכים בין וושינגטון לברלין". שר החוץ מייק פומפאו אמר בתגובה להחלטתה להסיר את מועמדותה לתפקיד הבכיר: "החלטתה הפרטית היא החלטה שאני רוחש לה כבוד רב".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE