הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עוד מפלה לתשקורת העוינת?
אם יתברר שג'אסי סמולט, כוכב דרמת ההיפ-הופ "אמפייר", אכן ביים ופיברק את התקיפה הגזענית וההומופובית עליה דיווח, יהיה זה ניצחון נדיר ויקר לתומכי הנשיא, וחיזוק לטענתם שהתקשורת שמחה לצייר אותם כנבלים ללא בסיס

חלפו קרוב לשלושה שבועות מאז הודיע השחקן והזמר ג'אסי סמולט כי הוא נפל "ככל הנראה" קורבן לפשע שנאה שגרם לאשפוז קצר. אולם בימים האחרונים עולות שמועות, מבוססות למדי כנראה, כי הסיפור של סמולט לא רק מדויק, אלא פוברק מתחילתו ועד סופו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


משחק, שר... וגם ממציא שקרים מזיקים ומיותרים? ג'אסי סמולט (צילום: CNN)

 

סמולט, גבר שחור וגיי, משחק דמות קווירית בדרמת ההיפ-הופ "אמפייר" של פוקס, ובתחילה גרף סיפורו אהדה ותמיכה כמעט מקיר לקיר בקרב עמיתיו בתעשיית הבידור ובקהילת הלהט"ב בכלל. יוצר "אמפייר" דני סטרונג מיהר לצייץ גינוי לתקיפה ותמיכה בסמולט.

משטרת שיקאגו הבהירה מהרגע הראשון שהיא חוקרת את המקרה כפשע שנאה, והתקשורת מיהרה לדווח על כל התפתחות בחקירה, במקרה נדיר של סלב הנופל קורבן לפשע שנאה אלים. אולם בשבועות שחלפו מאז, השתנה הנראטיב. כעת חוקרת המשטרה אם סמולט ביים את התקיפה.

על אף שלא הכל ברור באשר לנסיבות האירוע - או אולי דווקא משום כך - הסיפור ממשיך לגעת בכל כליאי הברק המפלגים את אמריקה כיום, מגזענות להומופוביה לחוסר האמון בתקשורת ולאלימות פוליטית. אבל הנה מה שכן ידוע על הפרשה, שהתפתחה תוך כשבועיים מאירוע מעורר אהדה לחשד לפיברוק ממניעים אישיים.

 

עם "אבא" ואמא בסדרה, טרנס הווארד וטראג'י פי. הנסון המעולה (צילום: Getty)

 

תחילה עצרה המשטרה שני חשודים, אולם הם שוחררו כעבור מספר ימים כשכיוון החקירה "השתנה". סמולט סיפר שהותקף בליל ה-29 בינואר בידי שני אלמונים במסיכות בכניסה למלון לואס (Loews) בשיקאגו. הוא טען שהם צעקו גידופים גזעניים והומופוביים והתייחסו לסדרה בה הוא מככב ולסיסמא של הנשיא טראמפ (Make America Great Again). הוא סיפר שאחד מהם כרך חבל חניקה סביב צווארו ושפכו עליו חומר שלדעתו היה כלור, ואז נמלטו.

המשטרה לא הצליחה למצוא תיעוד של התקיפה על אף שהתרחשה כביכול באזור עתיר תנועה ומצלמות אבטחה. עם זאת, הם שחררו צילומי אבטחה שהראו שני אנשים בצללים שהלכו במורד המדרכה. הרשויות רצו לזמן אותם לחקירה.

ביום רביעי האחרון עצרה המשטרה שני גברים מניגריה, אולבינג'ו אוסונדאירו ואבימולה אוסודאירו, צמד אחים שמתברר כי הכירו את סמולט לפני האירוע. עורך דינם אומר שאחד מהם עבד כניצב בסט של "אמפייר" ואחר (או אולי אותו אחד, לא ברור בשלב זה) היה מאמנו האישי של השחקן לתקופה קצרה.

המשטרה פשטה על ביתם בחיפוש אחר הנוזל שנשפך לכאורה על סמולט, ומצאו תסריטים של הסדרה אמפייר, טלפון סלולרי ומסיכה שחורה. עד יום שישי, האחים נחשבו "דמות בעלת עניין" לפרשה. אולם באותו יום הדבר השתנה, ויצאה הודעה על "שינוי כיוון" בחקירה.

השמועות החלו להתרוצץ שסמולט היה מעורב בדרך כלשהי בתקיפה, ואולי אף יזם אותה אתמול (שבת) כבר הודיע דובר משטרת שיקאגו, אנתוני גוליילמי, כי הרשויות מבקשות לראיין את סמולט מחדש בפרשה. על פי מקורות שדיברו עם תחנת ABC7 בשיקאגו, החשד היה שסמולט ביים את התקיפה מפני שהדמות שלו עמדה להיות מבוטלת על ידי הכותבים.

מקורות אחרים, שדיברו עם תחנת CBS בעיר הרוחות, טענו כי האחים אוסונדאירו סיפרו לחוקרים שסמולט שילם להם. את החבל שנמצא על צווארו של סמולט רכשו, לטענתם, בחנות סמוכה לחומרי בניין. דובר המשטרה גוליילמי דחה את הדברים כשמועות ללא ביסוס, ובמיוחד כינה את הדיווח ב-ABC "נטול מידע ודיוק".

אולם העובדה שמשטרת שיקאגו אינה מכחישה במפורש כי ייתכן לפי כיוון החקירה שסמולט ביים את התקיפה מכל סיבה שהיא, הסיפור הופך לדוגמא נוספת למהירות בה ממהרת התקשורת לאמץ נראטיב המצייר את תומכיו של הנשיא טראמפ כרשעים. אגב הנשיא, בניגוד למקרים אחרים בהם ספג ביקורת על היעדר תגובה לאירוע שנאה נגד מיעוטים אתניים או מיניים, במקרה הזה הוא מיהר להגיב שאירוע מסוג זה הוא "הכי גרוע שיכול להיות"

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE