הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"הפתרון לחוסר הדיור ידרוש את כל הידיים על ההגה"
כך הבהיר סגן מפקד ל.א. לחלק מן הנוכחים בכנס בנושא חסרי הבית, שבאו להשמיע תסכול מוצדק מהשפעת הבעיה על איכות חייהם. בכנס ביקשו המארגנים לחבר בין התושבים לארגונים בכדי לייעל את הטיפול בבעיה

בתום השנה שעברה ציינה העיר לוס אנג'לס שנה ראשונה של ירידה במספר חסרי הבית בתחומה, לאחר שלוש שנות עליה בנתון זה. אולם בסן פרננדו ואלי, מספר האנשים החיים ברחוב דווקא עלה. ובעוד מצביעים אישרו מיליונים בתוכניות שירותים ודיור למען חסרי בית, נרשמה גם התנגדות לא מועטה לתוכניות להקים מקלטים בקהילות מסוימות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לורה ואלישיה ראת'בון, מייסדות "אחיות ברחובות". חסרה החוליה המחברת בין כל נותני השירותים (צילום: אנטוני בוסנקול, לוס אנג'לס דיילי ניוז)

 

על רקע הנתונים הללו, חברים במועצות השכונתיות במערב סן פרננדו ואלי ואנשים העובדים בארגונים למען חסרי הבית פתחו במאמץ שטח לסלול את דרכם של שירותים לחילוץ אנשים מן החיים ברחוב באזור. בסתיו שעבר הם ייסדו את "ברית שכונות הווסט ואלי לחוסר דיור" ובשבת הם אירחו פורום בו הוזמנו תושבים ללמוד אל המאמצים המקומיים, להצטרף אם ירצו ולשוחח עם נציגים עירוניים ומחוזיים על הבעיה. פורום "Solutions for Homelessness" שהתקיים בביה"ס התיכון גרנאדה השני שהפיק הארגון. השלישי מתוכנן ל-30 במרץ בביה"ס התיכון צ'טסוורת' מאחת עד שלוש אחר הצהריים.

כמאה בני אדם באו לפורום בשבת לדבר עם למעלה מ-20 ארגונים וסוכוניות ממשל בשולחנות דיון. בין הקבוצות המיוצגות היו מיסיון ההצלה של סן פרננדו, ל.א. פאמילי האוסינג, סייף פארקינג ל.א. (ארגון העובד עם חסרי בית המתגוררים ברכביהם), מחלקת בריאות הנפש של העירייה, "רחובות נקיים התחלות נקיות" (עמותה המארגנת ניקוי רחובות באמצעות תשלום לחסרי דיור) ומרכזי הטיול של טרזנה.

סגן הצ'יף קריס פיטצ'ר, מפקד המשטרה במטה הואלי, מסר בכנס כי 809 בני אדם מתו בעודם חסרי בית ב-2017, יותר מפי שלושה ממספר הרציחות (259) בעיר ב-2018. מטרת הכנס, אומרת לורה ראת'בון, אחת המארגנות, היתה להכיר לאנשים את הארגונים המספקים שירותים לחסרי הבית באזורם. "אנחנו מיידעים אנשים על השירותים הקיימים, כדי שאם הם נתקלים באדם שחווה חוסר דיור, הם יידעו איך הם יכולים לעזור".

 

הומלסים זו בהחלט בעיית איכות חיים - אבל זו לא בעיית שיטור, מבהיר סגן מפקד LAPD (צילום: אנטוני בוסנקול, לוס אנג'לס דיילי ניוז)

 

ולא רק בסיוע למבקשים לסייע מדובר, אלא גם בהידברות עם מי שעם כל החמלה, מוצאים את עצמם דווקא מתלוננים - נאמר על מכוניות-בית שחונות ברחובות השכונה והופכים אותה למאהל מתכת המוני במקום שכונת מגורים. כך לדוגמא מצביעה ראת'בון על סייף פארקינג ל.א. ראיתם בנאדם לא עלינו חי באוטו שלו, ממש מחוץ לבית שלכם, וזה לא בא טוב? לגיטימי. דברו עם הארגון, מצאו יחד מקום ל"מגרש חניה בטוח" במרחק בטווח מאיפה שלא טוב לכם שהם יחנו, והארגון יספק במגרש הבטוח שירותים סוציאליים, שירותים ושירות אבטחה במקום.

ראת'בון ואחותה אלישיה הקימו את "אחיות ברחובות", ארגון שמחלק מוצרי היגיינה נשית לחסרות דיור. היוזמה צמחה מאז נוסדה וכיום מספקת גם פתרונות דיור, ביגוד ועוד. "מה שהקהילה חסרה הוא באמת החוליה החסרה שתחבר את כל ספקי השירותים האלה", אומרת אלישיה ראת'בון-מונרוי. "אבל אפילו אם מישהי רק מחלקת פדים וטמפונים לנשים ברחובות ולומדת להכיר אותם קצת יותר, זה מראה מה אפשר לעשות כחברים בקהילה".

על אף שהמצביעים בלוס אנג'לס אישרו העלאה של רבע סנט במס הקנייה ואגרת חוב בסך 1.2 מיליארד דולר למימון ניכר למאבק בחוסר הדיור, יישומם של תוכניות ומעונות נתקל בקשיים. אשתקד מחו דיירים בקוריאהטאון על הכוונה להקים שם מעון לחסרי דיור. תוכנית "גשר הביתה" של ראש העירייה אריק גרסטי מבקשת להקים מעון דיור זמני בכל אחת מנפות מועצת העיר.

 

בווסט ואלי מקדימים תרופה למכה המוכרת ממקומות אחרים בעיר (צילום: BBC)

 

סקוט שמרלסון, חבר בנפת החינוך המאוחדת של לוס אנג'לס המייצג את בתי הספר בווסט ואלי, הדגיש את חשיבותו של בית הספר בטיפול בחוסר דיור, בשרשרת שמתחילה במורים, עבור ביועצים וכלה בעובדי רווחה. "מורים הם הדבר הכי קרוב לילדים. אם יש בעיה בנוגע לחוסר דיור או אין מספיק אוכל או בגדים או הילדים מגיעים מלוכלכים לכיתה, הם מתערבים. בית הספר הוא לב הקהילה. כל מה שקורה בקהילה משפיע בבית הספר".

סגן מפקד ה-LAPD קריס פיטצ'ר, כאמור איש החור הבכיר בואלי, סיפר שחלק מן המשתתפים אמרו שהפורום המריץ אותם להתנדב למען חסרי הבית. אחרים באו להביע את תסכולם המוצדק מהבעיה והשלכותיה על איכות החיים בשכונות.

טיפול בבעיה, אומר פיטצ'ר, ידרוש את ליכוד כל הכוחות המעורבים. "חוסר דיור הוא לא בעיה של ה-LAPD. זו בעיה שכל ספקי המשאבים, כל חברי הקהילה וכל הנציגים הנבחרים חולקים יחד, כי אף אחד לא הולך לפתור אותה לבד", אמר והוסיף: נכנסנו לזה בעשור, 15 שנה האחרונות, זה המשיך לבוא ולבוא, ועכשיו יש לנו משבר במלוא מובן המלה. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם זה היא כל מי שאתם רואים כאן".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE