הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פשע שנאה בבית חב"ד: משטרת ניו יורק סימנה מבוקש לחקירה
בזמן שהחוקרים פועלים במרץ ע"מ לאתר את החשודים במעשה, אנשי דת נוצרים ומוסלמים הגיעו הבוקר לשכונת בושוויק כדי להביע הזדהות. "כל תקיפה כנגד בית תפילה כזה או אחר היא תקיפה כנגד כל בתי התפילה"

חוקרי משטרת ניו יורק סבורים כי האירוע שהתרחש במהלך סוף השבוע בבית חב"ד בשכונת בושוויק ברובע ברוקלין הוא פשע שנאה, כך על פי הממצאים הראשוניים של חקירתם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המבוקש לחקירה של משטרת ניו יורק על רקע בית חב"ד בו אירעה התקיפה (צילום: משטרת ניו יורק / פייסבוק)

 

על פי המשטרה, מצלמת אבטחה של בית עסק סמוך תיעדה שני חשודים שהוגדרו כ"מבוקשים לחקירה", ותמונתו של אחד מהם פורסמה מתוך תקווה לזהות אותו.

ובמקביל לכך, עשרות בני אדם הגיעו הבוקר (שלישי) אל בית חב"ד כחלק ממפגן תמיכה בקהילה היהודית כולה. אל המקום הגיעו גם אנשי דת מכלל הדתות, לרבות הבישוף ישמעאל קלאודיו שאמר, "הגענו לכאן הבוקר כדי להראות למבצעי הפשע המזעזע הזה שאנחנו נותרו מאוחדים", הוא אמר, "אם לא נשמיע את קולנו ברגעים כאלה אז מתי כן?".

כולל האירוע הזה, מתחילת השנה התרחשו 55 פשעי שנאה בעיר כאשר 36 מתוכם כוונו כנגד מטרות יהודיות, כך על פי משטרת ניו יורק. הבישוף קלאודיו התייחס לנתון העגום הזה ואמר, "כל תקיפה כנגד בית תפילה כזה או אחר היא תקיפה כנגד כל בתי התפילה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE