הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מייסד וואווי מגיב להאשמות: "ארה"ב לא תוכל למחוץ אותנו"
רן ג'נגפיי התראיין ל-BBC הבריטי וטען שמעצר בתו בקנדה ובקשת ההסגרה האמריקאית נעשו מתוך "כוונות פוליטיות בלבד". מוקד הסכסוך הוא החשש האמריקאי להטמעת ציוד ריגול במוצרי החברה החדשים, שיפעלו על רשת 5G המהירה

כבר תקופה ארוכה שקיים מתח בין ממשלת ארה"ב לבין ענקית התקשורת הסינית, וואווי, ורק בשבוע שעבר המליץ מזכיר המדינה האמריקאי למדינות אירופה שלא להשתמש במוצרי החברה. מוקדם יותר היום פורסם ראיון שנערך עם מייסד החברה, רן ג'נגפיי, עם ערוץ החדשות הבריטי BBC.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

"אין סיכוי שארה"ב תוכל למחוץ אותנו, העולם זקוק לוואווי בגלל שיש לנו טכנולוגיה מתקדמת", אמר ג'נגפיי, שבתו נעצרה בדצמבר האחרון ע"י הרשויות בקנדה וארה"ב דורשת את הסגרתה.

וואווי היא יצרנית התקשורת הגדולה בעולם, והיא נאבקת בקמפיין שכנוע אמריקאי שנועד למנוע מהחברה ליישם את טכנולוגיית 5G במוצריה. עד כה, אוסטרליה וניו זילנד הצטרפו לארה"ב ובשבועות האחרונים דווח כי מדינות נוספות, לרבות הממלכה המאוחדת וגרמניה, שוקלות לפעול באופן דומה.

הטענה העיקרית של ממשלת ארה"ב היא שהממשל הסיני ישתמש במוצרי וואווי על מנת לרגל אחר חברות ופוליטיקאים מכל העולם, אך החברה הדפה את הטענה הזו. כאמור, בתו של ג'נגפיי, מנג וואנז'ו, נעצרה בקנדה והתובעים בארה"ב הגישו בקשה לרשמית להסגירה בטענה שפעלה במרמה כחלק מתפקידה כמנכ"לית הכספים של וואווי.

"אם האורות יכבו במערב, המזרח עדיין ינצנץ. אם הצפון יחשיך, עדיין יש את הדרום. ארה"ב לא מייצגת את העולם כולו", אמר ג'נגפיי ל-BBC. "בקשת ההסגרה של בתי לארה"ב נעשתה מכוונות פוליטיות בלבד. אולי [ארה"ב] חשבה שנסגור את החברה אם היא תיעצר, אבל לא עשינו את זה. להפך, אנחנו רק מתקדמים", סיכם מייסד החברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE