הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שגרירת ארצות הברית בקנדה היא המועמדת המובילה החדשה להחליף את ניקי היילי
קלי קראפט, מיליארדרית מקנטאקי שהייתה חלק מהמשלחת לאו"ם בתקופת הנשיא ג'ורג' בוש הבן, זוכה לתמיכתם של מיץ' מקונל, מייק פומפאו וג'ון בולטון. בעבר הביעה עמדות שנויות במחלוקת בנוגע לשינויי האקלים ולאחרונה הייתה שותפה לדיוני הסכם הסחר החדש

קלי קראפט, שגרירת ארצות הברית בקנדה, היא המועמדת המובילה החדשה להחליף את ניקי היילי כשגרירה באו"ם, כך דיווחה הבוקר (שישי) סוכנות הידיעות AP.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


דעות שנויות במחלוקת בנושא שינויי האקלים. קראפט (צילום: AP)

קראפט, 57, החלה את דרכה כאשת עסקים בקנטאקי והיא תורמת בולטת למפלגה הרפובליקנית. ב-2007 היא מונתה להיות חלק מהמשלחת האמריקאית לאו"ם תחת הנשיא דאז ג'ורג' בוש, ומאז אוקטובר 2017 מכהנת כשגרירה בקנדה. בעבר הביעה קראפט דעות שנויות במחלוקת בנוגע לשינויי האקלים, ולאחרונה לקחה חלק בדיוני הסכם הסחר ארצות הברית-קנדה-מקסיקו החדש.

מועמדותה של קראפט זוכה לתמיכתם של מנהיג הרוב ברפובליקני בסנאט מיץ' מקונל, מזכיר המדינה מייק פומפאו והיועץ לבטחון לאומי ג'ון בולטון. על פי הדיווחים, זו המועמדות שיהיה הכי קל לאשר בסנאט. לצדה נשקלים גם השגריר בגרמניה ריצ'רד גרנל והמועמד לסנאט מטעם מישיגן לשעבר ג'ון ג'יימס. ניקי היילי, השגרירה הפורשת, סיימה למעשה את תפקידה כבר בדצמבר, אולם השבתת הממשל הארוכה עיכבה את הליך אישור מחליפתה.

הת'ר נאוארט, שהוכרזה על ידי הנשיא דונלד טראמפ כמחליפתה של היילי, הודיעה בסוף השבוע שעבר כי היא מוותרת על התפקיד כדי "להתמקד במשפחתה". על פי דיווחים שונים, לאומנת של ילדיה של נאוארט לא היה אישור עבודה מתאים, מה שמביך במיוחד על רקע עמדותיו הנוקשות של טראמפ בנושא הגירה והעסקת זרים בארצות הברית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE