הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"קצת עצוב עבור אחד מארגוני העליונות הלבנה הוותיקים": מנהיג הנאו נאצים מנסה לפרק את הארגון מבפנים
ג'יימס הארט שטרן תפס את הנהגת ארגון הסוציאליזם הלאומי בדרך לא ברורה, ונראה שהוא פועל כעת כדי לפגוע בו במסגרת תביעה שהוגשה נגד הארגון

לאחד מהארגונים הנאו-נאצים הגדולים בארצות הברית יש מנהיג חדש ומפתיע: פעיל זכויות שחור שפועל כדי למוטט את הארגון. מסמכים משפטיים שנחשפו אתמול מגלים כי ג'יימס הארט שטרן רוצה להשתמש בתפקיד החדש שלו כמנכ"ל ונשיא תנועת הסוציאליזם הלאומית כדי לפגוע ביכולת של הארגון להתגונן בפני תביעות משפטיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יש מי שרוצה שהארגון יישאר בלי כוח פוליטי. הפגנת הגזענים הלבנים בשארלוטסוויל, 2017 (צילום: Shutterstock)

הארגון הוא אחד מהארגונים הקיצוניים שהוגשו נגדם תביעות לאחר אירוע הדמים בהפגנת הלאומנים הלבנים בשארלוטסוויל, וירג'יניה, בשנת 2017. המסמכים שהגיש שטרן לבית המשפט מלמדים כי הוא מעוניין ששופט יפסוק בעתירה בשלב מוקדם, עוד לפני הדיון המורחב בתביעה.

שטרן החליף בתפקיד את ג'ף שופ כמנהיג הארגון בחודש ינואר, אך לא ברור כיצד הוא עשה זאת, ורבים טוענים כי הוא הצליח לחדור לשורות הארגון במרמה. מתיו היימבך, שכיהן במשך תקופה קצרה כאחראי קהילות בארגון, אמר כי שופ ובכירים אחרים בתנועה מצאו עצמם בחילוקי דעות קשים על דור ההמשך של הנהגת הארגון.

היימבך טוען כי ישנם כמה בכירים בארגון "שבעיקרון רוצים שהוא יישאר כנופיית תומכי עלויונות לבנה, אבל בלי כוח פוליטי", והם התנגדו לשינויים האידיאולוגיים שניסה שופ להביא לארגון. לדבריו, עזיבתו של שופ ומינויו של שטרן צפויים להוביל להפסקת הפעילות של הארגון הגזעני. שופ קיבל את הנהגת הארגון כשהיה רק בן 21, בשנת 1994.

"אני חושב שזה קצת עצוב עבור אחד מארגוני העליונות הלבנה הוותיקים", אמר היימבך, שמעריך כי בשנה שעברה היו בארגון רק כארבעים חברים פעילים. עם זאת, בהפגנות של הארגון הוא הצליח למשוך תומכים רבים הרבה יותר.

 

לא ברור איך הוא תפס את ראשות הארגון. ג'יימס שטרן (צילום: AP)

נראה כי שטרן מנסה כבר לפחות שנתיים להפריע לפעולות הארגון. באתר האינטרנט שלו נכתב כי הוא ייפגש עם שופ בפברואר 2017 "כדי לחתום על הצהרה ולפיה הארגון מודיע שאינו משויך לעליונות הלבנה".

ביום רביעי ביקשו נציגי התובעים שפועלים נגד ארגוני השנאה הלבנים להפעיל עיצומים על שופ. לטענתם, הוא התעלם מהמחויבות שלו למסור מסמכים ולהעניק לתובעים גישה למכשירים הדיגיטליים שלו ולחשבונות הרשתות החברתיות שלו. בנוסף, טוענים התובעים כי שופ פיטר לאחרונה את עורך דינו במטרה למשוך את הזמן.

שופט בית משפט פדרלי בשארלוטסוויל פסק לפני שבוע כי שטרן לא יכול לייצג את ארגון הסוציאליזם הלאומי בתביעה מכיוון שהוא לא רשום כעורך דין מורשה. ההחלטה הזאת לא הרתיעה את שטרן מלהגיש יום למחרת בקשה לשיפוט מהיר עבור הארגון שהוא עומד בראשו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE