הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אורגון הפכה למדינה הראשונה בארצות הברית שאישרה חוק המגביל את העלאת שכר הדירה
"חקיקה זו תסייע לתושבי המדינה שלא מצליחים לעמוד במחירי הדיור שרק הולכים וגדלים", אמרה בהתרגשות מושלת המדינה, קייט בראון. החוק מייחס חשיבות רבה למדד מחירים לצרכן, שיהווה עוגן להעלאת שכר הדירה מצד בעלי הבתים והדירות. החוק לא תקף לבתים שנבנו ב-15 השנים האחרונות

מושלת אורגון חתמה השבוע על חקיקה שנועדה להגביל את התייקרות שכר הדירה, ובכך הפכה אורגון למדינה הראשונה בארצות הברית שמחוקקת חוק מסוג זה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פורטלנד, העיר הגדולה באורגון (צילום: Shutterstock)

 

החוק החדש מתייחס למדד המחירים לצרכן כאל מדד קריטי בחישוב גובה שכר הדירה. כך למשל, במסגרת החוק החדש לא יתאפשר לבעלי הבתים לעלות את שכר הדירה ביותר מ-7% מערך המדד במשך תקופה של 12 חודשים. החוק יתייחס בעיקר לדירות ישנות יותר, שכן הוא אינו חל על בניינים שנבנו ב-15 השנים האחרונות.

עם 35 תומכים ו-25 מתנגדים, בית הנבחרים המקומי של אורגון אישר את הצעת החוק מוקדם יותר השבוע. קייט בראון, מושלת המדינה, חתמה על החקיקה ובחרה לציין את הסעיפים שאמורים לספק הגנה בפני מגמת ה-"no cause evictions", תהליך שבו בעלי הדירות מפנים בכוח את הדיירים כדי לעלות את שכר הדירה.

"חקיקה זו תסייע לתושבי המדינה שלא מצליחים לעמוד במחירי הדיור שרק הולכים וגדלים. אבל חוק זה אינו מספיק. תדרש הרבה עבודה על מנת להבטיח שכל תושב אורגון, בין אם הוא גר בעיר או בעיירה, יקבל גישה לדיור שיאפשר לו ולמשפחתו לגדול", אמרה המושלת.

על פי הנתונים הרשמיים של הממשל, מדד מחירים לצרכן בחוף המערבי עלה ב-2.7% בשנה האחרונה. לפי החוק החדש, בעלי הבתים יוכלו לייקר את שכר הדירה ב-9.7% במהלך שנה זו. לפני חוק זה, לבעלי הבתים התאפשר לעלות את שכר הדירה ביותר מעשרה אחוזים בתנאי שהם נתנו נתנו הודעה מוקדמת של לפחות 60 יום.

המחיר החציוני של בית בפורטלנד, העיר הגדולה במדינה, עומד על 426,300 דולר, כך על פי אתר הנדל"ן Zillow. שכר הדירה החציוני עומד על 1,950 דולר בחודש . לשם השוואה, המחיר החציוני של בתים בארצות הברית עומד על 225,300 דולר ושכר הדירה החודשי על 1,600 דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE