הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצדעות במועל יד וכוסות פלסטיק בצורת צלב קרס: פרשת האנטישמיות בדרום קליפורניה מעוררת זעם בקרב הקהילות היהודיות
תלמידי תיכון במחוז אורנג' השתתפו במשחק שתייה שעשה שימוש בסמלים אנטישמיים. לאותם צעירים כלל לא הפריע להצטלם במועל יד ולעלות את התמונות לרשתות החברתיות. מפקח החינוך במחוז: "מגנה כל ביטוי של אנטישמיות"; תלמידה שנכחה במסיבה ולא השתתפה במשחק: "הזדעזעתי מהבורות שלהם"

מגפת האנטישמיות פוקדת את ארה"ב מזה תקופה ממושכת, אולם בשבועות האחרונים אנו עדים לעלייה בכמות הפשעים ומעשים אנטישמיים, לרבות ציור קיר פרובוקטיבי בלוס אנג'לס, השחתת חצר בית ספר בקווינס או בציוצים מעוררי כעס של חברת קונגרס. במקביל, עלינו לדאוג מהמגה שבה סמלים אנטישמים נכנסים לתודעה היום-יומית ללא כל הבנה לסבל ולשנאה שטמונים בהם. 

וכך בדיוק היה במהלך סוף השבוע כאשר ברשתות החברתיות, ביניהן טוויטר ופייסבוק, נפוצו תמונות רבות של תלמידים שמחייכים, מצחקקים ומשחקי משחק שתייה כאשר הכוסות סודרו בצורה של צלב קרס. האירוע המביש התרחש במחוז אורנג' שבדרום קליפורניה וככל הנראה מדובר בתלמידי תיכון משני בתי ספר - תיכון ניופורט הארבור ותיכון קוסטה מסה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סטודנטים מצדיעים במועל יד ליד הכוסות שסודרו בצורה של צלב קרס (צילום: פייסבוק)

 

בתמונות שהועלו לרשתות נראים הסטודנטים מחייכים ומצדיעים במועל יד. מפקד החינוך בניופורט ביץ', פרד נבארו, מסר כי "גילינו לאחרונה פרסומים ברשתות החברתיות שבהם נראים תלמידים שיצרו סמלים אנטישמיים לא נאותים, ואולי גם שתו אלכוהול כשהם לא בגיל המותר. למרות שהאירועים האלה לא התרחשו בתוך אחד הקמפוסים או במסגרת פעילות של בית הספר, אנחנו מגנים כל ביטוי של אנטישמיות ושנאה על כל צורותיהם".

 

משתתפי המסיבה תייגו את עצמם ללא בושה (צילום: אינסטגרם/ויקיפדיה) [השמות שמופיעים בתמונה שמורים במערכת]

 

המשתתפים במסיבה אף העלו תמונה של סידור הכוסות עם הכיתוב "הנדסה גרמנית" (עם שגיאת כתיב), ובתמונה נוספת תייגו את עצמם ללא בושה כשהם מצדיעים במועל יד.

 

"הנדסה גרמנית" על רקע תמונת בית הספר (צילום: אינסטגרם / ויקיפדיה)

 

ביאנקה לוץ, תלמידת בית הספר בת 16, שלא הייתה חלק מהאירוע, אמרה כי היא "הזדעזעה מהבורות של המשתתפים במסיבה". היא הוסיפה כי כמה מחבריה היהודים הרגישו מאויימים בשל התיעוד. בנוסף, היא אישה כי כמה מהמצולמים אכן לומדים בבית הספר.

בעקבות האירוע נוצר שיתוף פעולה בין רשיות החינוך ורשוית אכיפת החוק במחוז. טרם התברר אם המסיבה המדוברת התרחשה בקוסטה מסה או בניופורט ביץ'. "אנחנו עדיין ממוקדים בחינוך התלמידים להתמודד עם האתגרים בכל שלבי החיים, ואנחנו מחויבים לכך שהתלמידים ישאו באחריות על המעשים שלהם. תפקידנו הוא לחנך אותם להבין את ההשלכות של המעשים והבחירות שלהם", אמר נבארו.

קוטי פטרי-נוריס, חברת הקונגרס המקומי אשר מייצגת את האזור בסקרמנטו, הגיבה לפרשה ואמרה: "אני נגעלת בכל ליבי מלראות ילדים בקהילה שלנו העוסקים בפעילות אנטישמית. מה שמדאיג אותי במיוחד זה הצורה הקלילה שבה הם מפגינים שנאה ודעות קדומות. אין זה דבר נורמלי ואנו לא יכולים להעלים עין. עלינו לחנך את הילדים בצורה טובה יותר", היא אמרה.

קייטי פורט אף היא חברה בקונגרס המקומי ומייצג אזור סמוך: "אני מגנה את תצוגת השנאה והאנטישמיות וקוראת להורים ומנהיגי הקהילה לעשות מאמץ גדול יותר לחנך את תושבינו בנוגע לאלימות והשנאה שהיהודים עוברים בכל העולם. אין מקום לזה במחוז אורנג'", היא צייצה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE