הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אתיופיה: מטוס בואינג 737 ובו 157 בני אדם התרסק לאחר ההמראה
אסון תעופה פקד את שמי אתיופיה, כאשר מטוס בואינג 737 התרסק רק שש דקות לאחר שהמריא. ארצות הברית שלחה סיוע בחקירת ההתרסקות. בין ההרוגים גם אזרחי קנדה, בריטניה וצרפת לפני כחמישה חודשים התרסק מטוס מדגם זהה באינדונזיה

מטוס מדגם בואינג 737 של חברת Ethiopian Airlines התרסק היום (ראשון) זמן קצר לאחר ההמראה לניירובי. על המטוס היו 149 נוסעים ושמונה אנשי צוות. שמונה מתוכם היו אמריקנים. כל הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו בהתרסקות. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס בואינג 737 של חברת Ethiopian Airlines (צילום: Shutterstock)

טיסה מספר ET 302 התרסקה סמוך לעיר בישופטו, כארבעים קילומטרים מעיר הבירה אדיס-אבבה. חברת התעופה ציינה כי מדובר במטוס של חברת בואינג מדגם 737-800 MAX.

המטוס המריא מנמל התעופה בול באדיס-אבבה בשעה 8:38 בבוקר (שעון מקומי). שש דקות אחר כך איבד מגדל התעופה את הקשר עם המטוס. "מנכ"ל החברה נמצא בזירת ההתרסקות, והוא מאשר בצער רב כי אין ניצולים", הודיעה אתיופיאן איירליינס בטוויטר. 

על המטוס היו נוסעים מ-33 מדינות, מתוכם שמונה היו אמריקנים. בין שאר המדינות היו אזרחי קניה, אתיופיה, קנדה, צרפת, סין, מצרים, שוודיה, בריטניה והולד. קרובים משפחה רבים של ההרוגים המתינו להם בנמל התעופה שעות ארוכות, בלי שקיבלו אף מידע מרשויות הנמל. כמה מהם שמעו על ההתרסקות בתקשורת. 

"אנחנו רק מחכים לאמא שלנו. אנחנו מקווים שהיא לקחה טיסה אחרת או שהיא מתעכבת. היא לא עונה לטלפון", אמרה וונדי אותיאנו, שממתינה עם משפחתה לאמה בנמל התעופה בניירובי. 

 

מנכ"ל אתיופיאן איירליינס בזירת ההתרסקות (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של חברת התעופה)

ארצות הברית תשלח ארבעה אנשי הסוכנות הלאומית לבטיחות בתעבורה כדי לסייע לרשויות באתיופיה לחקור את התאונה הקטלנית. 

משרד ראש הממשלה האתיופי הביע את תנחומיו למשפחות ההרוגים בטוויטר, אך לא הוסיף דבר על כך. חברת התעופה השייכת למדינה כי החברה הגדולה ביותר ביבשת מבחינת גודל הצי. בעבר הודיעה החברה כי היא צופה שיטוסו במטוסיה לא פחות מ-10.6 מיליון נוסעים בשנה שעברה.

מדובר בחדשות רעות בין השאר גם עבור יצרנית המטוסים בואינג. בחודש אוקטובר האחרון התרסק מטוס של חברת "ליון אייר" האינדונזית, ועליו 189 נוסעים. המטוס היה מאותו דגם של המטוס שהתרסק הבוקר. גם המטוס הזה התרסק לאחר שהמריא משדה התעופה בג'קרטה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE