הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רוב הכסף של המפלגה הדמוקרטית מגיע מיהודים": התבטאות נוספת מעוררת סערה פוליטית
בדומה לאמירה האומללה של חברת הקונגרס אילהאן עומאר, גם מושל מדינת מיין לשעבר סיפק התבטאות מקוממת כאשר רמז לשליטת היהודים במפלגה הדמוקרטית. מדובר בפול לה-פייג', אותו מושל שכינה את רשות המסים כ "גסטפו החדש"

פול לה-פייג', מושל מדינת מיין לשעבר, גרם השבוע לסערה לאחר שטען ש "רוב הכסף של המפלגה הדמוקרטית מגיע מיהודים" במהלך ראיון שהעניק לתחנת רדיו במדינה. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פול לה-פייג', כיהן כמושל מיין בין 2011 ל-2019 (צילום: AP)

 

דבריו של לה-פייג' דומים מאוד לאלה של חברת הקונגרס אילהן עומאר, שטענה לפני כחודש שאיפא"ק קונה פוליטיקאים תוך רמיזות בוטות לשימוש הכוחני שיהודים עושים בכסף. באופן אירוני למדי, לה-פייג' טען במהלך הראיון שיהודים היו צריכים להיעלב מהאמירות של חברת הקונגרס למרות שהוא בעצמו חזר עליהם.

"יהודי ארצות הברית תמיד היו תומכים גדולים של המפלגה הדמוקרטית. למעשה, מהם מגיע רוב הכסף שלהם. לכן הם בהחלט היו צריכים להיעלב ממה שהיא אמרה", אמר לה-פייג' כשהוא מתייחס אל עומאר. לה-פייג' הרפובליקני כיהן כמושל מדינת מיין משנת 2011 ועד ינואר האחרון. שבועות בודדים לפני סיום הכהונה, הוא טען שהוא שוקל להתמודד על כהונה נוספת בשנת 2022.

לה-פייג' עלה לכותרות לפני כשלוש שנים כאשר אמר ש "סוחרי סמים הם אנשים עם שמות כמו 'די-מאני' ו-'שיפטי'. הם מגיעים מניו יורק, מוכרים הרואין וחוזרים הביתה. הם גם מכניסים נערות לבנות להיריון לפני שהם חוזרים לניו יורק, שזה דבר מאוד מעציב כי זה עוד נושא שעלינו לטפל בו בהמשך הדרך". ארבע שנים קודם לכן הוא זכה לביקורת חריפה לאחר שכינה את רשות המסים (IRS) כ"גסטפו החדש".

השבוע, במהלך הראיון שהעניק ברדיו, טען לה-פייג' שהוא "מרגיש שקיבל פטור מאחריות מכל מה שאמר בגלל מה שאמרה חברת הקונגרס ממיניסוטה". כאשר נשאל אם אמירותיה ישנו את דפוסי ההצבעה, השיב המושל לשעבר כי הוא "סקפטי". "מה שאני חושב שיקרה זה שגיוס הכספים ייפגע, אבל אני לא חושב שהם ינטשו את המפלגה הדמוקרטית".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE