הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קחו לתשומת לבכם: דיאטה דלת פחמימות עלולה לפגוע בבריאות הלב
למרות ממצאי המחקר החדש, לדברי החוקרים ההשפעה ארוכת הטווח של הגבלת הפחמימות עדיין שנויה במחלוקת, במיוחד בכל הקשור במחלות לב וכלי דם. הם ממליצים להיזהר בהמלצה על דיאטות דלות בפחמימות

הן נחשבות לפופולריות לצורך בניית תכנית לירידה במשקל, אך מחקר חדש מזהיר כי דיאטות דלות בפחמימות עשויות לפגוע בבריאות הלב. לפי המחקר יתכן והכמות המצומצמת של פחמימות מקשה על הלב.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




אנשים שנצמדים לדיאטות דלות בפחמימות, מקבלים חלק קטן מתוך מספר הקלוריות המומלץ ליום מפחמימות, כגון דגנים, פירות וירקות ומוצרי מזון שמכילים עמילן. בהמשך לכך, אנשים אלה עשויים לפתח הפרעת לב שכיחה בשם, פרפור פרוזדורי.

כך עולה ממחקר שניתח נתונים על בריאותם של קרוב ל-14,000 משתתפים, במשך יותר משני עשורים. מדובר על המחקר הראשון והגדול ביותר שהתמקד בקשר שבין צריכת פחמימות לבין בריאות הלב, והפרעת הלב המסוימת של פרפור פרוזדורי.

פרפור פרוזדורי יוצר הפרעות בקצב פעימות הלב, כשהלב לא תמיד שומר על קצב פעימות אחיד, כפי שהוא אמור. המצב עלול להוביל לסחרחורות ועייפות. אנשים שסובלים מפרפור פרוזדורי נמצאים בסיכון גבוה פי חמישה ללקות בשבץ מאשר אנשים שאינם סובלים מההפרעה. המצב עלול להוביל גם לאי ספיקת לב.

דיאטה דלת פחמימות יש השפעות ארוכות טווח שנויות במחלוקת. ישנם דיאטות דלות בפחמימות מסוגים שונים, כשרובן עשירות בעיקר בחלבונים ומגבילות את צריכת סוכר, דגנים, קטניות, פירות, ירקות ומוצרי מזון שמכילים עמילן.



לדברי החוקרים, ההשפעה ארוכת הטווח של הגבלת הפחמימות עדיין שנויה במחלוקת, במיוחד בכל הקשור במחלות לב וכלי דם. לדבריהם, בהתחשב בהשפעה הפוטנציאלית על הפרעות בקצב הלב, המחקר החדש מציע שיש להיזהר בהמלצה על שיטה זו של בקרת משקל פופולרית.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE