הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כעסים על אוקסיו-קורטז, דה-בלאסיו וקואמו: תושבי ניו יורק נגד הפוליטיקאים בעקבות ביטול הקמת מטה אמזון
סקר של מכללה בניו יורק הצביע על מגמות ברורות: שני-שליש מן המשיבים סבורים שהמדינה תפגע מביטול התוכנית ו-61% תומכים במתן הטבות מס כדי למשוך חברות גדולות. מחבר הסקר: "איבוד המשרות משמעותי הרבה יותר מהטבות המס"

סקר חדש שפורסם מוקדם יותר היום (שני) חושף שתי מגמות בקרב תושבי ניו יורק: רובם סבורים שההחלטה של אמזון שלא להקים בסופו של דבר מטה בניו יורק עתידה לפגוע באופן קשה במדינה, ומי שאשמה בכך היא חברת הקונגרס אלכסנדריה אוקסיו-קורטז.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מפגינים נגד כוונת אמזון להקים מטה בקווינס, בחודש שעבר (צילום: רויטרס)

 

מדובר בסקר שהוכן ע"י מכללת סיאנה (הממוקמת בסמוך לבירת ניו יורק, אולבני), והוא נעשה בקרב מצביעים רשומים בכל מדינת ניו יורק. 67% מן המשיבים סבורים שההחלטה של ענקית הסחר המקוון תפגע בניו יורק. מעבר לכך, 61% מהנשאלים תומכים בכך שהמדינה תציע לחברה כ-3 מיליארד דולר בהטבות מס כדי שזו תביא ליצירת 25,000 משרות חדשות.

"יש תושבים אשר חגגו אחרי שאמזון ביטלה את התוכניות שלה, אבל רוב תושבי המדינה רואים בדבר כפגיעה במדינה. בעיני הבוחרים, איבוד המשרות משמעותי הרבה יותר מהטבות המס", מסביר סטיבן גרינברג, סוקר שעבד במשותף עם המכללה. כזכור, בחודש שעבר הודיעה אמזון שהיא מבטלת את התוכניות להקים את המטה השני בקווינס, בייחוד לאור הביקורת הציבורית הרבה שהושמעה כנגדה.

ביקורת רבה הופנתה גם מצד חברת הקונגרס אוקסיו-קורטז, ולכן לא מפתיע במיוחד ש-38% מן הנשאלים הגדירו אותה כ"איש הרע" בסיפור, וזאת לעומת 12% שהגדירו אותה כ"גיבורה" ו-24% שראו בה כ"חלק משמעותי בסיפור". כזכור, לאחר הודעת הביטול של אמזון נשמעה חברת הקונגרס כשהיא אומרת ש"היום הצליחו כמה תושבי ניו יורק להביס את החמדנות של אמזון".

תושבי ניו יורק הפנו אצבע מאשימה לאנשים וגופים אחרים, לא רק לחברת הקונגרס הצעירה. 34% ראו ב"תושבי קווינס הפועלים נגד המטה" כאשמים העיקריים בביטול. גם מושל המדינה (28%) וראש העיר דה-בלאסיו (29%) ספגו אש מהמשיבים לסקר. הבוקר הגיב המושל קואמו, אך בחר להתייחס רק לפגיעה בניו יורק: "לא מפתיע אותי ש-67% חושבים שהמדינה תיפגע, זה לא משהו שלא ידעתי", הוא אמר.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE