הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עכשיו זה רשמי: ארה"ב הכירה בריבונות ישראל ברמת הגולן
טקס חגיגי וקצר נערך מוקדם יותר היום בבית הלבן, במסגרתו הנשיא טראמפ חתם על צו נשיאותי שמכיר באופן רשמי בריבונות של ישראל ברמת הגולן. רה"מ נתניהו צחק עם הנשיא לגבי "פתיחת חקירה" לאחר שהעניק לו יין במתנה. ברחבי העולם ממשיכים לבקר את ההכרה

חמישה ימים בלבד לאחר שהנשיא טראמפ צייץ כי בכוונת הממשל בראשותו להכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן, ובצל אירועי ההסלמה בעזה והפגיעה הישירה בבית במושב בשרון, הפכה ההכרה לרשמית לאחר טקס קצר בבית הלבן בנוכחות ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לחיצת היד בין שני המנהיגים, שניות ספורות לפני ההכרה הרשמית

 

ההכרה הרשמית מגיעה על רקע הדיווחים שעלו בסוף השבוע לפיהם ההחלטה של טראמפ תפסה בהפתעה רבים משני צידי האוקיינוס. בין הנוכחים בטקס הקצרצר, מעבר לראש הממשלה ולנשיא טראמפ, ניתן היה למצוא את סגן הנשיא מייק פנס, מזכיר המדינה מייק פומפאו, היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון, היועץ הבכיר ג'ארד קושניר ושגריר ישראל בארצות הברית, רון דרמר.

 

הנשיא טראמפ וראש הממשלה נתניהו בגן הוורדים בבית הלבן

 

שניות ספורות לאחר ההכרה, שני המנהיגים ענו בקצרה על שאלות העיתונאים. "הבאתי לך בקבוק יין מיקב ברמת הגולן. אני יודע שאתה לא שתיין גדול, אולי אוכל להביא את זה לאנשי הצוות שלך?", אמר ראש הממשלה והוסיף, "אני מקווה שלא יפתחו חקירה על זה".

 

הנשיא טראמפ מציג את חתימתו על הצו הנשיאותי שמכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן

 

ההכרה של ארה"ב בריבונות ישראל ברמת הגולן, בייחוד כזה קורה שמונה ימים לפני הבחירות לכנסת, עוררה זעם בלא מעט מדינות מערביות. רוב מדינות העולם פועלות לפי קביעת האו"ם שמגדירה את השטח כ"כבוש".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE