הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
20 שנה לאחר שנגנבה מיאכטה בלב ים: אותרה יצירת אומנות של פבלו פיקאסו
שווי הציור, שנקרא "דורה מאר עם חתול", נאמד ב-28 מיליון דולרים. לא ברור מה יעלה בגורלו, שכן בלש האומנות שאיתר אותו העבירו לחברת ביטוח. יתכן שהציור יועבר לאזרח הסעודי שממנו הוא נגנב. ככל הנראה, פריט האומנות שימש כאמצעי תשלום בעסקאות של העולם התחתון בשני העשורים האחרונים

ארתור ברנד, בלש אומנות הולנדי, חשף מוקדם יותר היום (שלישי) כי הוא הצליח למצוא ציור מקורי של האמן פבלו פיקאסו כ-20 שנים לאחר שנגנב מיאכטה של גבר סעודי עשיר מול חופי צרפת. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בלש האומנות, ארתור ברנד, ויצירת האומנות הנדירה (צילום: brand_arthur@)

 

ברנד מחפש אחר יצירת האומנות הנדירה במשך שנים רבות. מדובר ב"דורה מאר עם חתול" ("Dora Maar au Chat"), ולדבריו, ברנד הצליח לשים את ידו על האוצר הנכסף לפני כשבועיים. על פי ההערכות, לציור שווי של כ-28 מיליון דולר, והוא הועבר ע"י ברנד לחברת ביטוח. בשלב זה, לא ברור מה יעלה בגורלו והאם הוא יושב לאזרח הסעודי שממנו הוא נגנב.

ההולנדי סיפר על הרגעים בהם הבין שמדובר בציור הנדיר: "ידעתי שזה אמיתי ברגע שהסתכלתי על זה. זה פיקאסו, קסמיו נודפים מהיצירה. האמת היא שברגע שהסתכלתי על גב הציור, ידעתי שזה אמיתי", אמר ברנד והסביר שמאז שנעלמו עקבותיו של הציור, היו כמה מקרים שאנשים ניסו למכור זיופים שלו: "הזייפנים יודעים איך נראה הציור, אבל אין להם מושג מה יש מאחורה. ברגע שהסרתי כמה שקיות פלסטיק שכיסו את הציור, הסתכלתי וראיתי שמדובר בפריט האמיתי".

על פי החשד, התמונה עברה בין גורמים בעולם התחתון באמסטרדם: "לפני משהו כמו שלוש שנים, הצלחתי לאתר אדם שהחזיק בתמונה עשור קודם לכן. הוא נתן לי קצת חוט, אבל לקח לי הרבה זמן להגיע למקור. זה כנראה שימש כאמצעי תשלום בין גורמים בעולם התחתון, אבל אני לא יודע אם מדובר בכלי נשק או בסמים", אמר ברנד.

למרבה הפלא, איש לא נעצר בקשר לפרשה, אבל הדבר לא מפריע לברנד. "מה שחשוב לי זה שהצלחתי לאתר אוצר אבוד", הוא אמר. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE