הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האמריקאים עדיין מעדיפים את ישראל על הפלסטינים - אבל פחות
זהו רק אחד הממצאים המדאיגים בסקר חדש הבוחן את התמיכה בישראל או בפלסטינים לפי שיוך פוליטי. בצד הדמקורטי שוויון כמעט מוחלט - 27% נוטים יותר לישראל לעומת 26% הנוטים לצד הפלסטיני

תמיכתם של הבוחרים הדמוקרטים באינטרס הפלסטיני גברה במהלך השנתיים האחרונות, אולם קרוב למחציתם עדיין לא הכריעו במי הם תומכים בסכסוך ארוך השנים. כך עולה מסקר חדש שפורסם בידי אוניברסיטת קוויניפיאק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הסיבה שאמריקאים אוהבים את ישראל היא לא שהם רוצים את הכסף שלנו, אלא שהם חולקים את הערכים שלנו"

 

הסקר, שחקר את מידת התמיכה בישראל ובפלסטינים לפי שיוך פוליטי, פורסם היום (שלישי). עולה ממנו כי "הדמוקרטים חלוקים באשר למצב במזרח התיכון. 27 אחוזים אומרים שאהדתם נתונה יותר לישראלים, ואילו 26 אחוזים אומרים שאהדתם נתונה יותר לפלסטינים. 46 אחוזים לא ידעו להשיב.

סקר דומה שנערך בינואר 2017, ימים ספורים לפני השבעתו לנשיאות של דונלד טראמפ, הראה כי 42% מתומכי הדמוקרטים תמכו אז בישראל, לעומת 23 שנטו לצד הפלסטיני ו-35% שלא היו בטוחים. בעוד שבקרב הציבור בכללותו ממשיכה התמיכה בישראל להוביל בשיעור של 47%-16%, גם הפרש זה הצטמצם לעומת 54%-14% לפני שנתיים.

הרפובליקנים, שתומכים בישראל בהפרש מכריע, אף הם איבדו מעט מוודאותם בצדקת שני הצדדים. במקום 80% בעד ישראל לעומת 5% בעד הפלסטינים לפני שנתיים, בסקר הנוכחי נרשם פער של 78-3 לטובת ישראל בקרב תומכי הרפובליקנים.

 

הייתם מצפים שחברת הקונגרס ממוצא פלסטיני תהיה אובססיבית לגבי ישראל, אבל לא. אילהאן עומאר (צילום: Shutterstock.com)

 

התמיכה בישראל, שפעם היתה עניין חוצה מפלגות, הפכה לנושא רגיש בפוליטיקה האמריקאית, אם כי פוליטיקאים בשתי המפלגות נוהגים להשוות ביקורת חריפה על ישראל לאנטישמיות סמויה. את מירב הכותרות בתחום זה גורפת דווקא הלא-פלסטינית מבין שתי חברות הקונגרס המוסלמיות הראשונות בהיסטוריה, אילהאן עומאר הסומאלית-אמריקאית, שעוררה סערה עם הציוץ לפיו תמיכת מחוקקים אמריקאים בישראל היא "רק בגלל הבנג'מינז" (שטרות של מאה דולר), במשחק מלים על שמו של נתניהו.

אולם ראש הממשלה ניצל אתמול את האמירה האומללה כשדיבר דרך וידאו בפני ועידת איפא"ק, השדולה למען ישראל. "עבור הבנג'מין הזה, זה לא בגלל הבנג'מינז", אמר נתניה. "הסיבה שאמריקאים אוהבים את ישראל היא לא שהם רוצים את הכסף שלנו, אלא שהם חולקים את הערכים שלנו".

עומאר הגיבה בטוויטר כי נתניהו התמקד בדבריה במקום בנושאים שהיא מבקרת, כמו גם עלייה באלימות הימין הקיצוני הפוגעת ביהודים ובמוסלמים כאחד. עומאר גם הגיבה לדבריה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, שהוקיעה את תנועת הבד"ס, ואמרה שזו "אמירה שלא מתאימה לשום מנהיגה". אף אחד מ-15 המתמודדים המוכרזים למועמדות הדמוקרטית לנשיאות לא כיבדו השנה את ועידת איפא"ק בנוכחותם - בניגוד בולט לשנים עברו וסימן נוסף לשינוי שעוברת המפלגה הדמוקרטית בנושא.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE