הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רישיון לנשק סמוי: הכרחי או מיותר?
מפקד ה-LAPD טוען שעם הפשיעה הנמוכה יותר, כמות השוטרים הרבה יותר וטלפונים ניידים שמאפשרים להזעיק עזרה מכל מקום, אנשים שקיבלו רישיון לנשיאת נשק חם מוסתר כבר לא צריכים אותו יותר. מחזיקי הרישיונות חולקים עליו בתוקף

משטרת לוס אנג'לס מבקשת לבטל את רוב הרישיונות המועטים שנותרו בידי הציבור בעיר לנשיאת נשק מוסתר. כך עולה ממסמכים חדשים שהוגשו בתיק שמתנהל כבר עשרות שנים. בתצהיר בשבועה אמר מפקד ה-LAPD מייקל מור כי אינו אינו מאמין שקבוצת אנשים שהשיגו את הרישיונות, המכונים CCW, כתוצאה מתביעה משפטית שהוגשה ב-1994 עדיין זכאים להחזיק ברישיונות, משום שלא סביר שאותם אנשים עדיין ניצבים בפני סכנה גופנית חריגה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סתם פוזה, או צורך ביטחוני לגיטימי? (צילום: Alien Gear Holsters)

 

"אינני מאמין כי היתר גורף לכל האנשים הללו להמשיך להחזיק ברישיון CCW, על בסיס נסיבות שאולי התקיימו לפני 24 שנים, הוא באינטרס של הציבור", אמר מור. על פי החוק בקליפורניה, מותר בעיקרון לקבל רישיון לשאת נשק חם מוסתר - אולם בסמכותם של מפקדי המשטרה או השריפים המקומיים לקבוע אם לבקש יש סיבה תקפה לכך.

התובעים בתיק מ-1994, שנקרא אסנזה ואחרים נ' העיר לוס אנג'לס ואחרים, תבעו משום שלמשטרת לוס אנג'לס היתה מדיניות ארוכת שנים של סירוב גורף לכל בקשה לרישיון לנשיאת כלי ירי מוסתר. העיר התפשרה והבטיחה ב-1995 שתנפיק רישיונות ל-30 התובעים.

"העיר צריכה לעמוד במלה שלה", אומר עורך הדין ברט ג'ייקובסון, לשעבר תובע פדרלי ואחד התובעים המקוריים בתיק. "הם רצו פשרה. הם ניסחו את הפשרה!" ג'ייקובסון טוען שקיבל איומים גם לאחרונה בשל תיקים שהסתיימו לפני שנים רבות.

 

"היתר גורף... על בסיס נסיבות שאולי התקיימו לפני 24 שנים, אינו באינטרס של הציבור". מפקד משטרת L.A., מייקל מור (צילום: ג'ון מקוי, לוס אנג'לס דיילי ניוז)

 

העיר ומפקד המשטרה מבקשים מבית המשפט לבטל את ההסדר, בטענה שהמסמך שהעיר הסכימה לו לפני רבע מאה מגביל כעת את מור בהפעלת שיקול הדעת שלו להחליט למי מגיע רישיון CCW. בנוסף, מור טוען שרמת הפשיעה ירדה ויש יותר שוטרים ברחובות, כך שרמת הסכנה לאדם הממוצע פחתה. "גם הטכנולוגיה התקדמה במידה אדירה ב-24 השנים האחרונות והיא מאפשרת לאנשים לתקשר באופן מיידי עם כוחות אכיפת החוק מכל מקום באופן מיידי באמצעות הטלפונים הניידים שלהם".

עורכי הדין של התובעים טוענים שמחזיקי הרישיונות הם אנשים אשר בגלל נסיבות חיים יוצאות דופן, עלולים להיות בסכנה ללא אמצעי הגנה אחר. לטענתם, המדינה מתירה את קיומם של הרישיונות הללו מסיבה זו בדיוק. "אם העיר תנצח, ורישיונות לא יונפקו למי שבאמת זקוקים להם, זה יוצר סכנה לא רק לאותו אדם אלא גם לציבור הכללי", טוען עורך הדין דייויד פורשלימי. "ביטול העסקה הוא מה שיוצר סכנה לציבור".

מפקד המשטרה מור הנפיק שני רישיונות CCW לפחות, נוסף על אלה הכלולים באותו הסדר ישן. הם ניתנו לשני אחים המפעילים עסק המוכר כלי נשק לרשויות אכיפת חוק, ומעבירים באופן קבוע מקלעים וכלי נשק אחרים שאינם זמינים לציבור הרחב. מור אמר בתצהירו כי הגביל את הרישיונות הללו כך ששני הגברים יורשו לשאת נשק מוסתר רק בשעה שהם משנעים כלי נשק. הדיון בערעור של מחזיקי הרישיונות ייערך ביום שישי הקרוב.

 

מחסנית של 10 כדורים, ומחסנית של 25. במקרים נדירים, זה יכול להיות הבדל של חיים ומוות (צילום: AP)

 

בסוגיית נשק אחרת פסק שופט פדרלי בסן דייגו ביום שישי האחרון כי מחסניות נשק מוגדלות תישארנה חוקיות, בציינו מקרה שבו הצליחה אישה להדוף אדם שפלש לביתה בזכות הקליעים הנוספים במחסנית המוגדלת שלה, ושני מקרים אחרים בהם נשים נפגעו במהלך פלישה לבתיהן משום שנגמרו להן הקליעים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE