הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אבידה של קלות דעת": ישראל נרצח שבועות ספורים לאחר הולדת בכורו
צעיר בשנות ה-30 לחייו נורה למוות על ידי חברו המתגורר באנסינו במהלך עימות שהתפתח בשל חוב כספי של החשוד ברצח לזכותו של הקורבן. רק לפני יומיים חגג הנרצח את טקס פדיון הבן לבכורו. הרב אבשלום אזולאי אשר שימש כרבו, סיפר למערכת החדשות על האובדן הקשה

זעזוע כבד בקהילה הישראלית בלוס אנג'לס, בעקבות אירוע חמור וטרגי שאירע בליל אמש בשכונת אנסינו שבוואלי, במהלכו נורה למוות, ישראל קסטן, גבר בשנות ה-30 לחייו, וזאת בשל מה שמסתמן כרצח בגין חוב כספי.

על פי הדיווחים הידועים עד כה, קסטן, המתגורר באזור גלנדל, הגיע לבית חברו על מנת לסגור ביניהם חוב שעמד על לא יותר מ-700 דולרים לזכותו של ישראל.

מסיבה שאינה ידועה בשלב זה, ככל הנראה התפתח בין השניים עימות שהוביל לארבע יריות שנורו לעברו של קטסן ופגעו בפלג גופו העליון ובפניו. כאמור, בעקבות הירי, הוא נפטר מפצעיו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מימין: ישראל קוסטן ז"ל לצידו של הרב אבשלום אזולאי, בתמונה שצולמה בתחילת השבוע בביתו של הנרצח בגלנדייל, במהלך טקס פדיון הבן

 

הרב אבשלום אזולאי סיפר למערכת היברו ניוז, כי הכיר באופן אישי את הקורבן ואף שימש כרבו בחודש האחרון במהלכו חגג קסטן את הולדת בנו בכורו, סייע לו בטקס ברית המילה בנורת' הוליווד ואף לפני כיומיים בלבד, חגגו יחדיו את טקס פדיון הבן בביתו של הנרצח באזור גלנדייל.

בני משפחתו של קסטן הגיעו לפני מספר שבועות במיוחד מישראל, לרגל אותו מאורע משמח, אשר למרבה הצער, כעת הפך לטרגדיה קשה.

עם השמע דבר האסון, נשמעו זעקותיה אשתו של המנוח, "אני לא יכולה לחיות בלי ישראל, הוא הכל עבורי" אמרה כשהיא ממררת בבכי, וסיפרה כיצד הוא המתין זמן כה רב להולדת בנו ועל חלומו לקנות לו ג'יפ כשיגדל.

הרב אזולאי מתאר את קסטן כאדם עם נשמה גדולה שכולו נתינה. לדבריו, ישראל אף תמך במהלך השנים האחרונות במי שחשוד כעת ברציחתו, בהתמודדות עם קשיים בחייו. הרב הוסיף כי הרצח היכה אותו בתדהמה, שכן כאמור, מדובר באדם אותו הוא ליווה באופן אישי בתקופה האחרונה, בזמן אירועים משמחים בחייו.

 

"הייתה לו אהבה גדולה לתורה ורצון עז להתחזק", כך הספיד הרב אזולאי ( במרכז התמונה) את ישראל קסטן ז"ל (מימין). תיעוד נוסף של טקס פדיון הבן שנערך בתחילת השבוע

 

הרב אזולאי הוא גם זה שבישר למשפחה את הבשורה הקשה ושהה לצידה לאורך הלילה, וסייע בהכנות ללוויה מול חברת קדישא שעושה כעת מאמצים בהעברת גופתו של המנוח לישראל.

לדבריו, המילים האחרונות הזכורות לו מהמפגש שמתברר כעת כאחרון ביניהם, היו סביב רצונו של המנוח להתעורר כל בוקר לתפילה במניין וכן כי הוא נהג לשנן את המשפט "תחזקו את החברות". מילים שמקבלות כעת משמעות מטלטלת בשל העובדה שהחשוד ברציחתו היה אדם שהוגדר כחברו.

"איך מתפיסת עולם כה חיובית הגענו למציאות כזאת. זו פשוט אבידה של קלות דעת" הוא סיכם בכאב וביקש למסור כי הדבר היחיד שמנחם אותו בזמן אסון כה נורא, הוא ההירתמות של הקהילה הישראלית ברחבי ארה"ב לנסות ולסייע למשפחה ברגעים קשים אלו.

 

מערכת החדשות של היברו ניוז תמשיך בשעות הקרובות לעקוב ולעדכן בפרטים נוספים על פרשת הרצח בוואלי לוס אנג'לס, המסעירה משעות הבוקר את הקהילה הישראלית באזור.

 

6% לא
94% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE