הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מעל 200 הרוגים בשורת פיגועי טרור בסרי לנקה
במדינת-האי הטרופית שמדרום להודו, שרק לפני עשור שמה קץ ל-26 שנות מלחמת אזרחים, לא ראו אלימות כזו מאז ש"נמרי השחרור" נכנעו. שורת פיצוצים מתואמת בכנסיות ובבתי מלון בבוקר הפסחא הביאה לקציר הדמים

לפחות 200 בני אדם נרצחו ויותר מ-450 נפצעו בשמונה פיצוצים מתואמים, ככל הנראה, שהרעידו את אמות הספים של מלונות וכנסיות בקולומבו בירת סרי לנקה ובפרבריה היום (ראשון), בעת שהכנסיות המו אדם לכבוד חג הפסחא הנוצרי. היתה זו האלימות הקשה ביותר באי שמדרום להודו מאז תמה מלחמת האזרחים הממושכת במדינה לפני כעשור. שבעה בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בפשע, נכון לשעה 8 בבוקר, שעון החוף המערבי (11 בבוקר בחוף המזרחי). 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סרי לנקה חשבה שהשאירה אלימות בהיקף כזה מאחוריה - ואז בתי תפילה הפכו לבתי מטבחיים (צילום: גטי)

 

לאחר שהוכרז על עוצר ברחבי האי החלה המשטרה המקומית לבצע סריקות בפאתי קולומבו, שם התרחש האחרון בינתיים משמונת הפיצוצים. לאחר שהמשטרה נכנסה לדמאטגודה התרחשו לפחות עוד שני פיצוצים בהם פוצצו ככל הנראה טרוריסטים את בית המסתור שלהם כדי להימנע ממעצר.

שר ההגנה המקומי רואן ויג'ווארדנה הגדיר את המתקפות כאירוע טרור, והפנה אצבע מאשימה ל"קיצונים דתיים". ראש הממשלה ראניל ויקרמסינג אמר כי הוא חושש שהאלימות תערער את היציבות ואת הכלכלה במדינה הטרופית האקזוטית.

מאז 2009, אז הסתיימה במדינה מלחמת האזרחים במסגרתה נכשלה מחתרת "נמרי השחרור" של המיעוט הטאמילי בהשגת עצמאות בחלק מהאי, סבלה המדינה מהתפרצויות פזורות של אלימות על רקע אתני ודתי. כ-100 אלף בני אדם נהרגו, על פי ההערכה, ב-26 שנות המלחמה האכזרית.

 

עוד כנסייה בחורבות, והפעם זו לא תאונה (צילום: Newstalk ZB)

 

אולם היקף האלימות היום הזכיר את הגרועים שבימי המלחמה, אז פוצצו "הנמרים" וגופים מורדים אחרים מטעני חבלה במרכז קולומבו, בקניון הומה, במקדש בודהיסטי חשוב ובמלונות של תיירים. טרם נלקחה אחריות למתקפות היום.

האפיפיור, פרנציסקוס הראשון, הביע בתום דרשת הפסחא שלו בבזיליקה של סט. פטרוס את תנחומי הכנסייה לנפגעים. רובם המכריע של הנוצרים בסרי לנקה, המהווים כ-7.5 אחוזים מאוכלוסייה בת כ-22 המיליונים של סרי לנקה הם קתולים.

לאי קשר עתיק לנצרות, ועל פי המסורת ביקר במקום תומאס הקדוש, אחד מ-12 שליחיו של ישוע מנצרת, לאחר צליבתו של האחרון. אחד הפיצוצים אירע בכנסיית סט. סבסטיאן בנגומבו, פרבר בעל רוב קתולי, וכן נפגעו כנסיית ציון בעיר בטיקלואה שבמזרח המדינה והכנסייה ע"ש סט. אנתוני בקולומבו הבירה, המהווה מוקד תיירות דתית חשוב באי.

המלונות שנפגעו הם הסינמון גראנד, השאנגרי-לה והקינגסבורי בקולומבו. כן נפגע גסטהאוס בעיר דהיוואלה. על פי ההערכות, בין הנפגעים כמה עשרות תיירים וייתכן שיש ביניהם אמריקאים. לא ידוע על נפגעים ישראלים בשעה זו. 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE