הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בית המשפט קבע: מדיניות ההפרדה מפלה נשים לרעה
כשבני הזוג לוסארדי קנו דירה במתחם שרוב דייריו חרדים, הבריכה היתה שיקול חשוב. אולם הם גילו כי יכולתם להשתמש בה יחד מוגבלת קשות, ותבעו. "חבל שהם לא הקשיבו", אומר עורך הדין המנצח

בית משפט פדרלי לערעורים פסק אתמול (שני) כי מדיניות ההפרדה המגדרית בבריכה המשותפת של בניין משותף (קונדומיניום) בקהילה היהודית-חרדית ברובה בלייקווד שבניו ג'רזי, מפלה לרעה נשים. בית המשפט לערעורים של הסבב השלישי פסק לטובת שלוש בעלות דירה במתחם המגורים A Country Place, לאחר שנקנסו ב-50 דולר כל אחת כשהשתמשו בבריכה מחוץ לשעות המיועדות למגדרם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הפרדה? אולי. הפרדה של 5 ל-1? לא עובר את מבחן בית המשפט (צילום: Shutterstock)

 

הכללים קבעו שעות שימוש נפרדות בבריכה לגברים ולנשים, מתוך התחשבות בעקרונות הצניעות של החרדים, שהיוו כשני שליש מדיירי המתחם בעת הגשת התביעה ב-2016. דיאנה וסטיב לוסארדי ומארי קורטו טענו בתביעתם כי מדיניות אגודת הבית המשותף מפרה את החוק הפדרלי האוסר על אפליה מטעמי מין בדיור.

השופטים מצאו כי "מאפיינים בלתי שוויוניים" של לו"ז השימוש בבריכה שקבעה האגודה הפכו אותה ללא חוקית - לנשים הוקצו 3.5 שעות בבריכה אחרי השעה 5 בערב בימות השבוע, בהשוואה ל-16.5 שעות שהוקצו לגברים.

בעוד ששאלת ההפרדה המגדרית בבריכות שחייה הציתה מחלוקת גם במקומות אחרים, כולל בבריכות ציבוריות הסמוכות למובלעות חסידיות בברוקלין, השופטים נמנעו מלקבוע ששעות הפרדה מגדרית כשלעצמם מפרות את החוק. עם זאת, אחד מחברי ההרכב כתב חוות דעת תומכת בפסק הדין התוקפת את עצם הרעיון של מדיניות על בסיס "נפרד אך שווה" וגינה בתוקף את רעיון ההפרדה.

 

הבריכה היתה שיקול חשוב בקניית הדירה (צילום: NJ.com)

 

בני הזוג לוסארדי בחרו לקנות יחידת דיור במתחם המיועד לבני 55 ומעלה במיוחד על מנת להשתמש בבריכה כבעל ואישה, דיאנה לוסארדי עברה שני התקפי שבץ, ובני הזוג התכוונו, על פי כתב התביעה, להשתמש בבריכה באופן טיפולי עבורי.

לאחר שהשתמשו בבריכה יחד במהלך שעות ההפרדה, בניגוד לכללי האגודה, הם נקנסו. שכנתם מארי קורטו הצטרפה לתביעתם שהוגשה בספטמבר 2016. כל השלושה עודם מתגוררים במתחם. "חבל שאגודת הקונדו לא הקשיבה להם", אומר פרקליטם, חוזה ד. רומן. "כשכל זה התחיל הם רצו רק עוד שעתיים של זמן בריכה בשבוע".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE