הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
עקפה את אפל: שירותי הענן של מייקרוסופט הביאו אותה לשווי של טריליון דולר
לאחר שהתרכזה חמש שנים כדי להפסיק לסמוך על מערכת ההפעלה ווינדוס ולהתרכז בשירותי הענן, ענקית הטכנולוגיה זוכה לקצור את הפירות וצופה המשך צמיחה

שוויה של חברת מייקרוסופט זינק אמש (רביעי) ליותר מטריליון דולר בפעם הראשונה לאחר שבכירי החברה פרסמו תחזית של המשך צמיחת שירותי הענן שהיא מעניקה. החברה ניצחה את תחזיות וול-סטריט בכל הנוגע לרווח רבעוני והכנסות, בעיקר בזכות רווחים לא צפויים ממערכת ההפעלה חלונות וצמיחה יציבה בשירותי הענן שהגיעה למכירות בגובה של עשרות מיליארדי דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החברה מתרכזת בשירותי הענן. אזורה של מייקרוסופט (צילום: Shutterstock)

מניות מייקרוסופט טיפסו 4.4 אחוזים והגיעו לשווי של 130.54 דולר למניה בשעות המסחר המאוחרות, והחברה עקפה את אפל, שמוערכת ב-980 מיליארד דולר. שתי החברות, כמו גם אמזון, החליפו בחודשים האחרונים אלה את אלה בתואר החברה עם השווי הגבוה ביותר שרשומה בבורסה בארצות הברית. מתחילת השנה זינקו מניות מייקרוסופט בכ-23 אחוזים, לאחר שהגיעו ל-125.85 דולר למניה - שיא של שעות המסחר.

תחת הנהלתו של מנכ"ל החברה סאטיה נאדלה, החברה השקיעה בחמש השנים האחרונות במעבר מהתרכזות במערכת ההפעלה המפורסמת שלה אל מכירת שירותים מבוססים ענן. אזורה, מוצר הדגל של מייקרוסופט, מתחרה באותו שוק יחד עם Amazon Web Services על לבם של עסקים רבים.

סמנכ"לית הכספים איימי הוד אמרה למשקיעים כי מייקרוסופט צופה ברבעון הרביעי המשך צמיחה עבור החטיבה שאחראית על אזורה ואופיס 365. ברבעון שהסתיים בסוף החודש שעבר, הצמיחה של אזורה הצטמצמה ל-73 אחוזים, ירידה מ-76 אחוזים ברבעון שקדם לו. מנהל קשרי משקיעים בחברה אמר כי הירידה התאימה להערכות החברה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE