הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"אנטישמיות נבזית והתרת דם": קריקטורה בעיתון מוביל בארה"ב מעוררת סערה
טראמפ כעיוור שמובל על ידי נתניהו המשמש ככלב הנחייה שלו: איור שפורסם בניו יורק טיימס ומעלה לדעת רבים קונוטציות לתעמולת שנאת יהודים מתקופות חשוכות, הביא לזעם רב ברשתות החברתיות. "מאכזב שדבר כזה מפורסם בעיתון שנמצא בבעלות יהודית ימים ספורים לפני יום השואה", טוען קובי ברדה, מומחה לפוליטיקה אמריקאית. זמן קצר לאחר ההד התקשורתי, הודיע קונסול ישראל בניו יורק כי העיתון יפרסם הודעת התנצלות
קריקטורה שפרסם אמש עיתון הניו יורק טיימס במדור דעות בעמוד 16, עוררה זעם רב ברשת בעקבות הקונטציות האנטישמיות העולות ממנו. באיור מדומה הנשיא טראמפ לעיוור החובש כיפה ומשקפיים שאופיינים ללקויי ראייה, מובל בידי כלב הנחייה שלו בדמות ראש הממשלה בנימין נתניהו אשר עונד קולר עם מגן דוד על צווארו. 
 
מיקום האיור היה בסמוך למאמר דעה בנושא מדיניות ההגירה של טראמפ שלאו דווקא נגע ישירות או התייחס לנתניהו, אך אופן הצגת הדברים בקריקטורה כאילו מנהיג היהודים מוביל את מנהיג העולם החופשי, שצועד אחריו בעיוורון, כל זאת לצד סממנים יהודים מוכרים כמו כיפה, מגן דוד ויש שיאמרו גם אף גדול באופן יחסי, מזכיר לדעת רבים איורי תעמולה מתקופות חשוכות, בהם היהודים תוארו כאלו הזוממים להשתלט על העולם, וכל זאת במיוחד כאשר אנו נמצאים ימים ספורים לפני יום השואה.
 
 
הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 
(צילום: ניו יורק טיימס)
 
 
בתגובה לפרסום, קובי ברדה, ראש תוכנית גל בשערי מדע ומשפט, מומחה לפוליטיקה אמריקאית ומחבר הספר "המפתח להבנת טראמפ" טוען כי "לשים על הנשיא (שהוא נוצרי מאמין) כיפה ומשקפי עיוור, לבוש שחור שנותן תחושה של יהודי אורתודכסי, מגן דוד על רצועה שמחזיקה את ראש ממשלת ישראל נתניהו, המאוייר ככלב נחייה, היא מה שאמריקאים קוראים לזה "טקסט בוק" אנטישמיות.
 
כיהודי וישראלי שעוקב אחרי החברה האמריקאית, אני מאוד מוטרד מהתהליכים המהירים של גלישה לאנטישמיות ומודה שלא חשבתי שאראה אי פעם (בטח במחוזות הליברלים של הפוליטקלי קורקטינס) כזו קריקטורה נבזית ומתירה דם כמו זו.
אולי יותר מכל מאכזב שקריקטורה אנטישמית שכזאת מפורסמת בעיתון שנמצא בבעלות יהודית, רק כמה ימים לפני שאנו מציינים את יום השואה".
 
 
עדכון: על פי הדיווחים ברשת, בעקבות ההד התקשורתי ופנייתו בעניין של קונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, לגורמים המוסמכים, הקריקטורה הוסרה מאתר הניו יורק טיימס וביום שני יפרסם העורך הודעת תיקון/התנצלות.

 

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE