הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סערת הקריקטורה האנטישמית: הקהילה הישראלית במחאה בלב ניו יורק
כמאתיים מפגינים מקרב הקהילה הישראלית והיהודית התייצבו מול משרדי עיתון הניו יורק טיימס וזאת בעקבות האיור המדובר שהזכיר לרבים קונוטציות מתקופות אפלות של תעמולת שנאה כנגד יהודים. רבים מהם קראו לעוברים ושווים לבטל את המינוי לעיתון חילקו פלאיירים המדמים אותו לביטאון הנאצים בתקופת השואה

סערת הקריקטורה האנטישמית בעיתון הניו יורק טיימס מסרבת לדעוך. ימים ספורים לאחר שפרסמנו כאן לראשונה על הזעם הרב שנוצר בעקבות פרסום אותו איור המדמה את הנשיא טראמפ כעיוור ההולך אחרי כלב הנחייה בדמותו של ראש הממשלה נתניהו, ובהמשך הגיעה גם ההתנצלות,  כ-200 מפגינים מקרב הקהילה הישראלית והיהודית בניו יורק, התייצבו מול משרדי העיתון ברובע מנהטן, כדי להשמיע קולם בעיקר לאור האירועים האנטישמים אשר פוקדים את ארה"ב בתקופה האחרונה כששיאם היה הפיגוע ביום שבת בבית הכנסת סמוך לסן דייגו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צילום: ערן איזק

"הניו יורק טיימס אשם ב-120 שנים של שנאת יהודים" נכתב על אחד השלטים במקום, ואכן, רבים מאנשי הקהילה סבורים כי קריקטורות מסוג זה מהוות רוח גבית לאירועי שנאה כנגד האוכלוסייה היהודית בארה"ב ומשמשות עבורם קרקע פורה בכך שנותנים להם לגיטמיות בכלי תקשורת כה מרכזי.

 

 

לצד קריאות לביטול מינויים לניו יורק טיימס, נשמעו גם לא מעט התבטאויות תמיכה במדיניות הנשיא טראמפ, מחזה לא שכיח בלב העיר הליברלית. בנוסף, לאורך כל ההפגנה המפגינים נופפו בדגלי ישראל וחילקו כרזה המדמה את איור הטיימס לאלו של עיתון הדר שטרימר הגרמני, ביטאון הנאצים בתקופת השואה, כשאקורד סיום האירוע, התקיים על רקע שירת "התקווה".

 

תיעוד האירוע באדיבות ערן איזק

 

 

 

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE