הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
50 כדורים נמצאו ברשות הרוצח מבית הכנסת בסן דייגו
למרות הקפאת ההוצאות להורג בקליפורניה, התובע המחוזי שוקל לדרוש עונש מוות לג'ון ארנסט, שנכנס אל בית הכנסת ביומו האחרון של חג החירות וירה לכל עבר. כמות התחמושת הגדולה שנמצאה ברשותו מצביעה על כך שתכנן לבצע טבח המוני. סגן התובע המחוזי במעמד הגשת כתב האישום: "הוא ירה 8-10 כדורים, ואז רובה הסער נתקע"

ג'ון ארנסט בן ה-19, החשוד שביצע את אירוע הירי הקטלני בבית הכנסת בפאתי סן דייגו במהלך סוף השבוע, הובא מוקדם יותר היום (שלישי) בפני שופט. התביעה בתיק חשפה פרטים חדשים, לרבות העובדה שכמות גדולה של תחמושת נמצאה ברשותו בעת מעצרו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרוצח מבית חב"ד בפרברי סן דייגו (צילום: AP)

 

ארנסט לבש אפוד מגן, חבש קסדה צבאית ונשא עימו כ-50 כדורים במחסניות. עוד נודע כי רובה הסער שבאמצעותו ביצע את פיגוע הירי נרכש יממה לפני שנכנס לבית חב"ד והחל לירות לכל עבר, כאשר מעצור בנשק מנע תוצאות קשות יותר. כזכור, אישה אחת נהרגה ושלושה נוספים, בהם ילדה בת 8, נפצעו במהלך אירוע הירי הטרגי. על פי התביעה בתיק, כל רגעי הזוועה תועדו במצלמות האבטחה של המקום.

כאמור, ארנסט הובא בפני שופט במחוז והואשם בסעיף אחד של רצח בנסיבות מיוחדות, וזאת בנוסף לשלושה סעיפים של ניסיון לרצוח, עבירות כלי נשק ועבירות של פשע שנאה. הוא אף הואשם בהצתת מסגד במחוז סן דייגו ב-24 במרץ.

עורך הדין ג'ון אוקונול מהסניגוריה הציבורית האמריקאית מייצג את החשוד, שכפר באשמה. לאונרד טרין, סגן התובע הכללי של מחוז סן דייגו, הדגיש במעמד הגשת כתב האישום שארנסט ירה בין 8 ל-10 כדורים לפני שהרובה חווה מעצור. ההרוגה באירוע, לורי גילברט קיי ז"ל, נורתה פעמיים.

ארנסט לא הפגין רגשות כלשהם בעת שישב באולם ביהמ"ש, והסתפק באמירת "כן" ו"לא" כאשר השופט פנה אליו. אם יורשע, ארנסט עלול להישלח למאסר עולם, ויתכן שאפילו יגזרו עליו עונש מוות, וזאת למרות הקפאת ביצוע עונשי המוות במדינה.

השופט ג'וזף ברנגן כמובן סירב לשחרר את ארנסט בערבות בטענה שהוא "מהווה סיכון ברור לציבור הרחב". במשרד התובע של מחוז סן דייגו שיבחו את ההחלטה והבטיחו להילחם למען כליאתו הממושכת של ארנסט: "אנו תומכים בחופש הדת ועלינו להגן על חופש זה בכל אמצעי", אמר סאמר סטיפן, התובע המחוזי. ארנסט ישוב לביהמ"ש ב-30 במאי לשימוע הבא בעניינו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE