הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה מחמשת את המורים
בצעד נוסף של תגובה לירי בפארקלנד תאפשר המדינה למורים לשאת נשק בבתי הספר, למרות כל המחקרים שמראים שיותר נשק מגביר אירועי ירי, לא מפחית אותם. גם השריף של המחוז בו ארע הטבח מתנגד למהלך: "מורים נכנסו למקצוע הזה כדי לחנך ילדים, לא להיות אנשי אבטחה"

בית הנבחרים של פלורידה אישר ביום רביעי את הצעת החוק שתאפשר לחמש מורים בבתי הספר במדינה. זהו מהלך נוסף במסגרת התגובות לירי בתיכון מארג'ורי סטנמן בפארקלנד בפברואר אשתקד, ירי בו נרצחו 17 בני אדם ושעורר גל מחאה נגד אלימות נשק בחרבי ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החבר'ה הטובים יעצרו את הרעים? (אילוסטרציה: Shutterstock)

קונגרס פלורידה שבשליטה רפובליקנית אישר את הצעת החוק ברוב של 65 תומכים מול 47 מתנגדים, והיא תעבור עתה לשולחנו של המושל רון דסנטיס שצפוי לאשר אותה. ההצעה מהווה למעשה הרחבה של תכנית "משגיח" קיימת, שמאפשרת לכל מורה להתנדב לשאת נשק אם מחוז החינוך המקומי שלו מאשר זאת.

לדברי חברי בית הנבחרים המקומי, הרפובליקן והשוטר לשעבר צ'אק ברנן מלייק סיטי, "זה מאפשר לחבר'ה הטובים לעצוב את הרעים. החבר'ה הרעים לעולם לא ידעו מתי הטובים יהיו שם כדי להשיב אש. המשגיח הוא קו ההגנה האחרון. הוא או היא יהיו שם במקרה ששוטר לא".

מורים שירצו לשאת נשק במחוזות שיבחרו להצטרף לתכנית יצטרכו לעבור הכשרה דמויית-משטרה, הערכה פסיכיאטרית ובדיקת סמים. על פי הצעת חוק שאושרה בשנה שעברה, מיד לאחר הירי, רק מורים שנושאים תפקידים נוספים בבית הספר, כמו מאמני ספורט, יוכלו לשאת את הנשק בפועל בתוך הקמפוס.

 

מורה חמוש היה עוצר אותו? הרוצח מפארקלנד ניקולס קרוז (צילום: AP)

הצעת החוק מהיום אושרה חרף חוות דעת מרובות שטוענות כי ריבוי נשקים לא מחית את מספר אירועי הירי אלא דווקא מגביר אותם, כולל זו של גרגורי טוני,  שריף מחוז ברוארד בו ארע הטבח. במכתב שהעביר היום למועצת החינוך המקומית ולמפקח כתב טוני כי הוא מתנגד לחימוש מורים בבתי ספר: "התכנית הזו תציב מורים, תלמידים ואת המגיבים הראשונים בסכנה, כשהפוקוס שלנו צריך להיות על שמירה על ילדינו בטוחים והפיכת בתי הספר למקומות שבהם התלמידים מרגישים שייכים".

טוני הוסיף: "מורים נכנסים למקצוע הזה כדי לחנך ילדים, לא כדי לתפקד כאנשי אבטחה".

 

"אל תשלחו עוד כלי נשק אל בתי הספר שלנו". סוזן ולדס (צילום: AP)

רוב הדמוקרטים בבית הנסחרים הצביעו נגד הצעת החוק, בטענה שהדבר רק יסכן תלמידים עוד יותר, יגדיל את הסיכויים לירי מוטעה ויגביר את האלימות נגד תלמידים שחורים בשל דעות קדומות מושרשות. חברת הקונגרס המקומי, סוזן ולדס הדמוקרטית מטמפה, אמרה לסוכנות הידיעות AP כי "אנחנו רואים שתאונות קורות כל יום. זו אינה התשובה. אל תשלחו עוד כלי נשק אל בתי הספר שלנו".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE