הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הוואי: מטייל מעד וצנח מגובה רב ב"הר הגעש המסוכן בעולם"
קבוצת המטיילים הזעיקו את כוחות ההצלה, שסרקו את האזור במשך שעות ארוכות. גם לאחר שאותר פצוע, נדרש כשעה על מנת לחלצו. הוא הועבר לבית החולים, ובהמשך התברר כי מדובר בחייל שהגיע למדינה ע"מ להשתתף באימון יחידתו

תייר שטייל בפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי (Hawaiʻi Volcanoes National Park), נפצע באורח קשה לאחר שטיפס מעל לגדר הבטיחות, איבד את שווי המשקל וצנח אל תוך הר הגעש קילוואה, כך על פי בן הייז, דובר שירות הפארקים הלאומים של ארה"ב.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


פעילות המחלצים על רקע תמונת הר הגעש קילוואה (צילום: הסקר הגיאולוגי של ארה"ב / הפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי)

 

אמש מסר הייז שהתייר נפל אל תוך אותו הר הגעש הפעיל שהתפרץ במהלך הקיץ הקודם, שנחשב לאחד המסוכנים בעולם בשל אירועי הקיץ הקודם. "הוא חצה גדר והתקרב אל הקצה, שם הוא פשוט מעד", הסביר הדובר, שאף ציין כי קבוצת התיירים שטיילה עמו הזעיקה את כוחות ההצלה במהרה. "מיד החל מבצע של חיפוש והצלה אחריו, ביחד עם מכבי האש של הוואי. בסביבות השעה 9:00 בלילה שעון מקומי, המטייל אותר במרחק של כ-70 רגל מתחת למקום בו מעד", הסביר הייז.

רק לפני כעשרה ימים פורסם כי בכל שבוע נהרגים בממוצע כשישה בני אדם ברחבי הפארקים הלאומיים של ארה"ב, והייז הדגיש שניתן למנוע רבים מהמקרים: "מבקרים לא צריכים לחצות גדרות או כל אמצעי בטיחותי שהוצב במקום מסיבה מסוימת, במיוחד בפארק כזה שבו הר הגעש פעיל", הוא אמר.

 

לאחר שאותר, נדרש כשעה לחלץ את המטייל שנפל (צילום: הפארק הלאומי הרי הגעש של הוואי)

 

כשעה נדרשה על מנת לחלץ את המטייל, והוא הועבר במסוק לבית החולים בעיר הילו. הבוקר נחשף כי מדובר בחייל בן 32 אשר הגיע להוואי כדי להשתתף באימון.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE