הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
איפה להיזהר ואיפה לחגוג בסינקו דה מאיו
כאן תמצאו הסבר קצר על מה זה סינקו דה מאיו (חג עם טעם יהודי מוכר), מה זה לא (יום העצמאות של מקסיקו), איפה להיזהר במיוחד מהאכיפה המוגברת היום ואיפה מתאים וכדאי לטעום את החג הססגוני

אצלנו בני העם העברי מוכר היטב המוטיב של "מעטים נגד רבים, חלשים נגד חזקים", שבכל זאת מנצחים כי הצדק איתם. גם בעולם הדוגמאות שלנו לז'אנר - בין אם זה דוד מול גוליית, בר כוכבא מול הרומאים או המכבים מול הסלווקים - הן בין המוכרות ביותר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גם לנו יש חג עם הרבה שתייה, אבל אין לו משקה ייחודי. בסינקו דה מאיו, כמובן, קלאסי לשתות מרגריטה (צילום: SoCalPulse)

 

אבל גם לעמים אחרים יש כאלה. ב-1861, בעוד השכנה מצפון עסוקה במלחמת אזרחים, החליטו שלטונות מקסיקו להפסיק לשלם זמנית (לשנתיים) את תשלומי החוב שלהם לצרפת, אנגליה וספרד. שלוש המעצמות הקולוניאליות לא קיבלו את זה בהבנה והחליטו לבצע "התערבות", או מה שקוראים היום "שינוי משטר".

בחמישה במאי, שנת 1862, התקבץ בפואבלה שבמקסיקו צבא צרפתי מודרני בהרבה ועדיף מספרית מול צבא מקסיקני עני, מרוט ומצויד בעליבות. חדי העין שביניכם, שכבר ראו כמה סרטים בסגנון, מבינים לאן זה הולך - המעטים האמיצים ניצחו. ולמרות שכמו במרד החשמונאים היו אחרי זה תבוסות קשות בדרך ועברו עוד כמה שנים עד הסתלקות הפולש הזר ועצמאות אמיתית, יום הניצחון הזה הוא שנקבע לדורי דורות כיום חג.

אלה מכם שרכשו פוקיטו אספניול במהלך שבתם בארץ האפשרויות כבר תרגמו לעצמם את התאריך בראש - היום הוא סינקו דה מאיו. בניגוד לטעות הרווחת, זה אינו יום העצמאות המקסיקני (הנחוג ב-16 בספטמבר ומציין, כאמור, אירוע משנת 1867), ומה שמעניין הוא שהחג הזה צוין לראשונה וממשיך להוות אירוע שנתי גדול בזכות הפזורה המקסיקנית (במיוחד בקליפורניה, שעד 15 שנה קודם היתה שטח מקסיקני לכל דבר) לא פחות מאשר בזכות העם היושב במולדת. ליוצאי מקסיקו בארה"ב ובעולם, זהו היום העיקרי להעלות על נס את המורשת.

 

סינקו דה מאיו בעיר המלאכים. ריקודים אותנטיים בתלבושות מרהיבות. יש במה לשטוף את העיניים (צילום: Axs.com)

 

לא שצריך יכולות תרגום. במיוחד אם אתם מתגוררים בלוס אנג'לס, ואם הוצאתם את האף מהבית בימים האחרונים, שמתם לב שהעיר לבשה חג וצבע וריחות של טאקו וטמאלס וכל מיני מעדנים עתירי כוסברה ופיקו דה גאיו. היום הזה מהווה את אחד האתגרים הגדולים של רשויות החוק והסדר בדרום קליפורניה, שנחושים למנוע מהחגיגות להפוך לאבל באשמת אנשים שמתעקשים לא להפריד בין צריכת אלכוהול לנהיגה.

מאז הצהריים היום (ראשון) ועד שתיים לפנות בוקר מחר מוצבים ברחובות עיר המלאכים שוטרי סיור במספרים מוגברים אשר יוצבו בנקודות אסטרטגיות שונות ברחבי האזור המטרופוליטני העצום. יהיו גם נקודות בדיקת רישיונות ופיכחות בצמתים ויקטורי בולברד ובלאייר אבניו; פיגרואה ורחוב 9; ובפינת קרנשאו ואולימפיק בולברד.

"סינקו דה מאיו הוא יום של חגיגות שלעתים קרובות כרוכות בשתייה", אמר פקד-משנה מארק גודמן ממשטרת פאסדינה. "העובדה שהחג נופל השנה על יום ראשון הוא תזכורת לא לשתות ולנהוג". גודמן הוסיף כי "אנחנו מבינים את חשיבות היום הזה לאנשים רבים, אבל אנחנו רוצים לוודא שמי שחוגג יעשה זאת בצורה אחראית". המימון הנוסף לאכיפת החוקים נגד נהיגה תחת ההשפעה בסינקו דה מאיו מגיע ממענק של המשרד לביטחון תעבורתי של קליפורניה, זרוע של המנהל הפדרלי לבטיחות בכבישים המהירים.

ולא נסיים בלי המלצות אם חשבתם לצאת קצת מהבית ולטעום קצת מחיקו. באנדרטה לציון המקום בו הוקמה עיר המלאכים, הפואבלו דה לוס אנג'לס, יש חגיגת סינקו דה מאיו עם מוזיקה, דוכני מזכרות, ריקודים וכמובן שפע אוכל טעים (פסאו דה לה פלזה, מס' 125). עוד מקום ידידותי לכל המשפחה הוא הקוליסאום של לוס אנג'לס (3911 סאות' פיגרואה), שמציע קוקטיילים מיוחדים להורים, שפע הפעלות לילדים, והכל בטעם מקסיקני אסלי. שני האירועים פתוחים עד השעה תשע בערב. אז שימו סומבררו (או שלא) וצאו לטעום קצת מאחד הימים הססגוניים ביותר שיש לדרום קליפורניה להציע.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE