הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אנטישמיות בין כותלי ביהמ"ש: שופט פרסם פוסט פוגעני וזכה לגל ביקורת
הפדרציות היהודיות בנאשוויל וממפיס, שתי הערים הגדולות בטנסי, שיגרו יחדיו מכתב בו הם דורשים את עזיבתו המיידית של השופט ג'ים לאמי, שפרסם כתבות כנגד מהגרים, יהודים ומוסלמים בדף הפייסבוק שלו. באחד הפוסטים נכתב כי "יהודים צריכים להתגבר על השואה"

גוברים הקולות הקוראים לשופט מטנסי להתפטר מתפקידו, וזאת לאחר ששיתף בדף הפייסבוק שלו כתבה אנטישמית שטוענת ש"יהודים צריכים להתגבר על השואה" ("get the f*** over the Holocaust").

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'ים לאמי, השופט מטנסי שמואשם באנטישמיות (צילום: The Commercial Appeal)

 

מספר ארגונים, לרבות הליגה נגד השמצה (ADL), הפדרציה היהודית של ממפיס והפדרציה היהודית של נאשוויל ומרכז טנסי, קוראים להעניש את השופט ג'ים לאמי מבית המשפט במחוז שלבי.

אתמול התבצע הצעד הראשון לקראת הדחת השופט לאחר ש-13 חברי ועדת הפיקוח של המחוז הצביעו בעד לגנות את השופט לאמי, וזאת יומיים בלבד לאחר שהעיתון המקומי "The Commercial Appeal" פרסם את הפרשה החמורה. עוד נחשף במסגרת הפרשה כי השופט שיתף תכנים שכוונו כנגד מהגרים.

 

חלק מהפוסטים והכתבות ששותפו ע"י השופט לאמי (צילום: The Commercial Appeal)

 

השופט עצמו מכחיש את האשמת האנטישמיות: "אני ממש לא מסכים עם הקביעה שאני מכחיש שואה. חברי הטוב שכבר איננו, היה יהודי, ולכן לא הייתי מסוגל להכחיש את השואה", אמר לאמי, שנבחר לתפקיד ב-2006 וזכה לקדנציה שניה ב-2014.

"השופט לאמי ממשיך להגן על הפוסטים שלו ברשתות החברתיות, למרות שמדובר בכתבות בעלות תוכן אנטישמי, אנטי-מוסלמי וכנגד בני מיעוטים. הוא עומד מאחורי אמירותיו כנגד מהגרים", כתבו הפדרציות היהודיות בטנסי אל וועדת הפיקוח. "הוא מנסה להצדיק את האנטישמיות שלו באמירות כגון 'היה לי חבר יהודי', ו-'היספנים עשו עבודה נהדרת בתיקון הגג שלי', שהן שתי אמירות אנטישמיות וגזעניות קלאסיות", כלשון ההודעה.

100% לא
0% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE