הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: רוצח סדרתי מפלורידה נתפס ברכבת התחתית
השוטרים זיהו את החשוד באמצעות הסמרטפונים שקיבלו מהמשטרה, ומותקנות בהם אפליקציות מיוחדות לכוחות הביטחון. זמן התגובה של השוטרים ירד בדקה מאז השימוש בהם

שני שוטרים במחלקת התחבורה הציבורית בניו יורק ערכו סיור ברכבת התחתית במנהטן היום (ראשון), כאשר הבחינו לפתע בניקולס ברנט גיבסון, החשוד כרוצח סידרתי, זאת, באמצעות תמונה שנשלחה אל הסמרטפונים שלהם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נעצר בזכות הטכנולוגיה החדשה. ניקולס ברנט גיבסון (צילום: משטרת ניו יורק)

גיבסון, שמוכר בכינויו ברנט סאבאג', היה מבוקש במיאמי, שם הוא חשוד ברצח בן 77 באמצעות חרב, ונטען כי הוא רצח עוד שישה בני אדם החל משנת 1999, כאשר היה רק בן 12.

סמל רוג'ר קולמן והשוטרת אסטפני רוזריו תפסו את בן ה-32 בתחנה של רכבת L ברחוב 14. לאחר המעצר, השניים שיבחו את האייפונים שלהם, ולדבריהם המכשירים הסלולריים "עשו את כל ההבדל" במעצר.

"לפני שקיבלנו את הטלפונים, היינו רואים את תמונות החשודים בתדריך שלפני המשמרת, כעת יש לנו תמונות ומידע חשוב נוסף בקצות האצבעות שלנו בזמן אמת", אמר קולמן.

משטרת ניו יורק חילקה קרוב ל-40 אלף סמרטפונים לאנשיה מאז שנת 2015. המכשירים החכמים מצויידים באפליקציות ייעודיות לאנשי המשטרה, ומאז הצטמצם זמן התגובה בקרוב לדקה שלמה, לעומת לפני ארבע שנים, אז לקח לשוטרים בממוצע חמש דקות להגיע לזירת פשע.

 

עד לפני חמש שנים, לשוטרים לא הייתה גישה בסיסית לאינטרנט (צילום: Shutterstock)

השוטרים נענים במהירות גבוהה יותר כיום מכיוון שהם יכולים לראות את הפרטים שמסר הפונה לשירותי החירום, במקום לקבל את הפרטים ב"טלפון שבור". "הם מקבלים את המידע ממקור ראשון, במקום להסתמך על העברת מידע נוספת", אמרה ג'סיקה טיש, שעומדת בראש מרכז המידע והטכנולוגיה של משטרת ניו יורק.

"כאשר הטלפן ב-911 מקבל מידע בנוגע לאירוע, ברגע שהוא מכניס את המידע למערכת, הוא מגיע למכשיר הסלולרי של השוטרים השייכים לתחנה הרלוונטית", הוסיפה טיש.
השוטרים עדיין מסתמכים על רשת הקשר כדי לקבל משימות, אמרה טיש, אבל "הרבה פעמים, אם תאזינו לרשת הקשר, תוכלו לשמוע את השוטרים אומרים 'כן, אנחנו כבר שם'".

הטכנולוגיה החדשה עשויה להחליף גם את יומני התחנה שעוקבים אחר המסרים שמועברים לשוטרים ואחר התגובות שלהם. שוטרים בחלקים של הארלם, ברוקלין וקווינס משתמשים באפליקציות שהופכות את היומנים האלה לדיגיטליים.

"הם יכולים לחפש בקלות בהיסטוריה, והם לא מאבדים את היומנים האלה יותר", אמרה טיש, "לפני חמש שנים, לשוטרים לא הייתה אפילו גישה בסיסית לאינטרנט".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE