הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
לוחם לשעבר מואשם בתכנון מתקפת טרור בלונג ביץ'
תושב לוס אנג'לס בן 26, ששהה בין היתר ארבעה חודשים באפגניסטן, עלול להשלח למאסר עולם לאחר שתכנן להטמין מטען חבלה בעצרת של תומכי "עליונות לבנה", כנקמה על הפיגוע נגד מוסלמים בניו זילנד במרץ האחרון

יוצא צבא שנחשד בתכנון מתקפת טרור בלונג ביץ' ניצב בפני אישומים פדרליים שעשויים להסתכם במאסר עולם.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאפגניסטן לכלא פדרלי. מארק סטיבן דומינגו בתמונות שסיפק ה-FBI זמן קצר לאחר מעצרו (צילום: FBI, דרך KTLA)

חבר מושבעים גדול פדרלי החליט היום להגיש כתב אישום נגד מארק סטיבן דומינגו, 26, תושב רסידה שבוואלי לוס אנג'לס. דומינגו הוא לוחם חי"ר לשעבר בצבא האמריקאי, ששהה במשך ארבעה חודשים באפגניסטן במסגרת שירותו. כתב האישום נגדו כולל סעיף אחד של אספקת תמיכה משמעותית לטרוריסטים וניסיון לשימוש בנשק להשמדה המונית. למרות שהמתקפה לא יצאה לפועל, אם יורשע דומינגו הוא עשוי להשלח למאסר עולם.

דומינגו נעצר בחודש שעבר בחשד שתכנן מתקפת טרור על הפגנה של תומכי "עליונות לבנה" שתוכננה להתקיים ב-26 באפריל. המתקפה של דומינגו אמורה הייתה להיות תגובה לפיגועים שאירעו במסגדים בניו זילנד ב-15 במרץ, ושגבו את חייהם של 51 בני אדם. מבצע עוקץ סמוי עצר את המזימה בזמן והוביל למעצרו של דומינגו. הוא שוהה מזה כחודש במעצר פדרלי ויובא לבית משפט להצגת האישומים נגדו ב-31 במאי.

על פי כתב התביעה נגדו, דומינגו הביע תמיכה ב "ג'יהאד אלים" שורה של פרסומים מקוונים ובשיחות אישיות שערך עם מקור של הבולשת הפדרלית (FBI). דומינגו הביע רצון לנקמה על המתקפה נגד מוסלמים ורצון להפוך לשאהיד. אחרי ששקל מספר מטרות, כולל התמקדות ביהודים, כנסיות ושוטרים, דומינגו החליט להטמין פצצה באזור של הפגנה שתוכננה להתקיים בלונג ביץ' בחודש שעבר. כחלק מהתכנון הוא פנה לאדם שסמך עליו – שלמעשה היה מודיע של ה-FBI – וביקש ממנו למצוא לו מומחה לחומרי נפץ שיכין עבורו את מטען החבלה. לאחר מכן הוא סיפק לבונה הפצצות כמה מאות מסמרים.

 

המתקפה תוכננה כנקמה על הפיגוע במסגדים בניו זילנד. מוסלמים מחוץ למסגד בכרייסטצ'רץ' (צילום: רויטרס)

 

ב-26 באפריל, יום ההפגנה, דומינגו קיבל מהמודיע מה שהוא חשב שהוא מטען החבלה שביקש ממנו, אך למעשה היה פצצה מנוטרלת שלא יכולה לגרום נזק. מצויד במטען הדמה נסע דומינגו עם המודיע ועם שוטר סמוי נוסף לאזור בלונג ביץ' בו אמורה הייתה להתקיים העצרת, שם חיפש אזור צפוף להטמין בו את הפצצה באופן שיגרום למספר נפגעים מרבי. הוא נעצר זמן קצר לאחר מכן.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE