הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אירוע הירי הקטלני בווירג'יניה ביץ': החשוד שלח מכתב התפטרות, ואז שב לבניין העירייה ופתח באש
בעיר החוף במזרח המדינה עדיין מנסים לעכל את האירוע הירי הקשה שהתרחש במתחם העירייה ביום שישי. בכיר בעירייה חשף כי לא היו בעיות כלשהן בעבודתו של החשוד, והמשטרה סבורה שהוא לא חיפש לפגוע באדם ספציפי; במשך דקות ארוכות התנהל בין החשוד לבין המשטרה קרב יריות, ולבסוף השוטרים פשטו על חדר בו הסתגר וירו בו. הוא פונה לבית החולים ונפטר מפצעיו בהמשך. במקביל, שלושה עדיין מאושפזים במצב קשה בעקבות הירי

שעות בודדות לפני שנכנס אל בניין העירייה בווירג'יניה ביץ' ורצח 12 בני אדם במהלך אירוע ירי, ד'וויין קראדוק בן ה-40 שלח לממונים שלו מכתב התפטרות, כך נחשף ימים בודדים לאחר הטבח הקשה, שהתרחש בצהרי יום שישי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תושבי ווירג'יניה ביץ' מגיעים למתחם העירייה בו התרחש אירוע הירי הרצחני (צילום: CNN)

 

דייב הנסן, המנהל העירוני, סיפק מספר פרטים נוספים בנוגע לרוצח ואמר ש"למיטב לידעתי, לא היו בעיות כלשהן הקשורות למבצע הטבח ולעבודתו". כזכור, שעות ספורות לאחר האירוע דווח כי העובד פוטר, דבר שכביכול גרם לו לפתוח באש. כאמור, בפועל קראדוק דווקא שלח מכתב התפטרות בשעות הבוקר של יום שישי.

קראדוק, שהיה מועסק כמהנדס בעיריית ווירג'יניה ביץ' במשך 15 שנים, נורה ונהרג במהלך חילופי אש עם השוטרים שהוזעקו לאירוע הירי ההמוני, כך על פי ג'ים סרברה, מפקד המשטרה המקומית. "בשלב זה, אין כל מידע שמצביע על כך שהיורה ניסה לפגוע במישהו ספציפי", הוא אמר. המנהל העירוני הנסן סיפר שתג הזיהוי של קראדוק הקנה לו גישה לכמעט כל הבניינים במתחם העירייה, דבר שהוא כמובן ניצל כדי להיכנס כשהוא חמוש.

מפקד המשטרה אף חשף מספר פרטים בנוגע לעברו של קראדוק, שסיים את לימודי התיכון שלו בשנת 1996 ואז הצטרף למשמר הלאומי של ארצות הברית. לאחר מספר שנים, הוא השתחרר והלך ללמוד הנדסה אזרחית באוניברסיטת אולד דומיניון בווירג'יניה.

 

12 ההרוגים באירוע הירי הקשה בווירג'יניה ביץ' (צילום: עיריית וירג'יניה ביץ')

 

בשעה 4:08 אחה"צ (שעון מקומי) ביום שישי, כוחות משטרה, הצלה וכיבוי אש הוזעקו לבניין מספר 2 במתחם העירוני, וזאת בעקבות הדיווחים על ירי, כך על פי סרברה. בין השעה 4:15 ל-4:18, ארבעה שוטרים נכנסו אל הבניין והבחינו ביורה בקומה השניה. במקום התפתח קרב של יריות בין החשוד לבין השוטרים, קרב שנמשך קרוב ל-8 דקות.

אחד השוטרים נפגע במהלך חילופי האש, והיורה נכנס אל תוך חדר. כעבור מספר דקות, שני שוטרים ושני כלבי משטרה פרצו אל המקום בו הסתגר ופצעו את היורה. הוא נאזק ופונה באמבולנס לקבלת טיפול רפואי, ובבית החולים קבעו את מותו. "עברו 36 דקות מהרגע שהשוטרים הראשונים נכנסו לבניין ועד שהיורה הוצא באלונקה", הסביר סרברה.

עוד הסביר מפקד המשטרה כי 25 דקות עברו מרגע הגעת הכוחות ועד לפינוי הראשון של פצוע, וכשעה לאחר הגעת הכוחות פונה הפצוע האחרון. ארבעת השוטרים שפרצו לבניין לא לבשו מצלמות גוף, ועל כן אין תיעוד שניתן לפרסם ושהיה מאשש את דברי המשטרה. 

 

הלם היכה בעיר ווירג'יניה ביץ' מאז הירי ביום שישי האחרון (צילום: AP)

 

נכון ליום שני, ארבעה פצועים עדיין מאושפזים בבית החולים העירוני כאשר שלושה מהם הוגדרו כפצועים במצב קשה. "אנחנו חזקים פה בווירג'יניה ביץ'. יש לנו מועצה עירונית וצוות ניהולי ברמה גבוהה, אבל גם יש לנו תושבים מדהימים שפותחים את ביתם וליבם ומסייעים למשפחות הנפגעים", אמר בובי דאייר, ראש העיר, והמשיך: "נישאר מחוזקים בזמן הקשה הזה. זוהי ההתחלה של תהליך שיימשך כל חייהם, ועלינו להיות לצדם של המשפחות".

במקביל לחיזוק המשפחות, ברשויות המקומיות גם פרסמו פרטים נוספים על כלי הנשק ששימשו לאירוע הרצחני. "היורה השתמש בשני אקדחים 45. מ"מ, וכל הסימנים מראים שמדובר בכלי נשק שנרכשו באופן חוקי. אחד ב-2016 והשני ב-2018", הסביר אשאן בנדיקט, בכיר בסניף המקומי של הרשות לאכיפת נושאי האלכוהול, הטבק, הנשק וחומרי הנפץ (ATF).

הרשויות החליטו שלא לפתוח את מתחם העירייה היום, אך כבר מחר ייפתחו כמעט כל הבניינים (בניין מס' 2 בו האירוע התרחש לא יפתח עד להודעה חדשה). 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE