הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"פורבס" טוען: ג'יי זי הוא הראפר המיליארדר הראשון
יש המכירים אותו בתור שון קרטר, ואפילו בתור 'מר ביונסה', אבל דבר אחד בטוח: לג'יי זי פורטפוליו כלכלי מרשים למדי (כולל נתח גדול באובר, שירות סטרימינג ובחברת ניהול ספורטאים). "רק בודדים מעולם הבידור הצליחו להפוך למיליארדרים, וג'יי זי הוא אמן ההיפ הופ הראשון לעשות זאת"

הראפר ג'יי זי כבר הפך להרבה מעבר למוסיקה. הוא קובע טרנדים באופנה, הפך לטייקון בעולם הסטרימינג, מעורב בחברת ניהול של ספורטאים וכמובן גם נשוי לביונסה. כל זה עזר לו להפוך לראפר המיליארדר הראשון, כך על פי כתב העת הכלכלי "פורבס".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ג'יי זי במהלך הופעתו בניו יורק בשנת 2014 (צילום: Shutterstock)

 

"אחרי עשור של התעסקויות שונות, די ברור שג'יי זי יצר לעצמו הון העולה על מיליארד דולר. רק בודדים מעולם הבידור הצליחו להפוך למיליארדרים, וג'יי זי הפך לאמן ההיפ-הופ הראשון לעשות זאת", מסביר זאק או'מאלי גרינבורג במאמר שפורסם השבוע ב"פורבס".

ג'יי זי, שנולד כשון קרטר, מחזיק בתיק כלכלי מגוון למדי, לרבות בעלות של חברת סטרימינג (Tidal) ובעלות חלקית של חברה לניהול ספורטאים (Roc Nation). מעבר לכך, הוא מחזיק בנתח גדול של חברת אובר (על פי הדיווחים מדובר ב-70 מיליון דולר) ויש לו פריטי אומנות שונים בשווי של 70 מיליון דולר. הקטלוג המוסיקלי שלו, ביחד עם מספר בתים ונדל"ן נוסף שברשותו, שווים יחדיו כ-50 מיליון דולר נוספים. כאמור, הראפר גם נשוי לזמרת ביונסה (לה שווי שוק מעורך של כ-355 מיליון דולר).

הראפר נולד בברוקלין והתפרסם בשנת 1996 כאשר הוציא את אלבומו הראשון, "Reasonable Doubt". מוקדם יותר השנה התווסף אלבומו השישי, "The Blueprint" משנת 2001, לרישום הלאומי של הקלטות - אוסף של שירים ונאומים בעלי "השפעה תרבותית והיסטורית".

לפני כחמש שנים, רבים העריכו כי הראפר דוקטור דרה הפך למיליארדר הראשון מתחום ההיפ הופ לאחר שמכר את הנתח שלו ב-Beats Music (יצרנית האוזניות המפורסמות) לאפל. בפועל, סכום עסקת המכירה (1.1 מיליארד דולר) התקזזה עם מסים שונים ודרה שלשל לכיסו סכום הנמוך ממיליארד דולר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE