הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
במהלך סוף השבוע: רשויות ההגירה יערכו מבצע רחב לאיתור מהגרים לא חוקיים
מוקדם יותר השבוע הנשיא טראמפ צייץ כי בקרוב יתנהל מבצע בו יגורשו "מיליוני מהגרים לא חוקיים". אומנם לא מדובר בסדר גודל שהוא תיאר, אך בכל זאת מדובר במבצע חסר תקדים שייערך ב-10 ערים גדולות במקביל

רשויות ההגירה הפדרליות מתכננות לפתוח ביום ראשון הקרוב במבצע מאסיבי לאיתור ואיסוף של מהגרים לא-חוקיים אשר קיבלו צווי גירוש מארצות הברית, כך דווח הערב ב-NBC News.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אזרח מקסיקו נעצר בידי סוכני ICE במהלך פשיטה שנערכה בברוקלין בראשית חודש אפריל האחרון (צילום: Getty Images)

 

על פי הדיווח, הפשיטות עתידות להיערך ברחבי ארצות הברית כאשר המטרה של סוכני רשות ההגירה ואכיפת המכס (ICE) תהיה לאתר כאלפיים מהגרים שבית המשפט קבע שעליהם להיות מגורשים מן המדינה. כזכור, מוקדם יותר השבוע הנשיא טראמפ טען ש"מיליוני מהגרים לא חוקיים יגורשו בקרוב":

"בשבוע הבא, סוכני ICE יתחילו בתהליך הגירוש של מיליוני מהגרים לא חוקיים שמצאו את דרכם לארצות הברית בדרכים לא חוקיות", צייץ הנשיא בערב יום שני, פחות מ-24 שעות לפני שהשיק את הקמפיין בעצרת באורלנדו.

 

הנשיא טראמפ והציוץ שכתב מוקדם יותר השבוע (צילום: Getty Images / טוויטר)

 

שני בכירים במשרד לביטחון מולדת (DHS) סיפרו ל-NBC News שהנשיא "הפריז" כאשר ציין כי מיליונים יגורשו. דוברי ICE סירבו להגיב לנושא.

במקביל לדיווחים ברשת NBC, רשת CNN דיווחה כי עשר הערים שבהן המבצע ייערך הן אטלנטה, בולטימור, שיקגו, דנבר, יוסטון, לוס אנג'לס, מיאמי, ניו אורלינס, ניו יורק וסן פרנסיסקו.

 

עצורים במהלך פשיטת רשויות ההגירה, מוקדם יותר השנה בטקסס (צילום: AP)

 

בשנים האחרונות נרשמה ירידה גדולה בכמות המגורשים מהמדינה, אך ירידה זו נובעת מכך שאין מספיק מתקני כליאה לאותם מהגרים לשהות בו עד לגירוש. לפיכך, בתי משפט רבים מסרבים להנפיק צווי גירוש אם הממשל הפדרלי לא יכול לדאוג למקום לינה לאסיר.

לפני כעשור, כ-400 אלף מהגרים לא חוקיים גורשו מגבולות ארצות הברית מדי שנה, אך נתוני ICE מצביעים על כך שבשלוש השנים האחרונות מספרם קטן מ-250 אלף.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE