הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתקפת סייבר במקום הטלת פצצות: צבא ארה"ב מגיב לעוינות האיראנית
על אף ביטול התקיפה ע"י הנשיא טראמפ, פיקוד הסייבר של ארה"ב ביקש לפגוע בתשתיות המודיעין ועמדות המכ"ם של משמרות המהפכה האסלאמית - הגוף שככל הנראה עומד מאחורי תקיפת מיכליות הנפט במפרץ הפרסי. היועץ לביטחון לאומי בולטון במהלך ביקורו בירושלים: "אף אחד לא התיר לאיראן 'רישיון ציד' במזרח התיכון"

למרות העובדה שהנשיא טראמפ החליט לבטל ברגע האחרון את התקיפה שתוכננה ע"י כוחות צבא ארה"ב באיראן בעקבות הפלת המזל"ט, צבא ארה"ב פתח במתקפת סייבר כנגד מספר מטרות איראניות, כך דווח ברשת "פוקס ניוז".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


חיילי צבא ארה"ב בפיקוד הסייבר במרילנד (צילום: רויטרס)

 

בכירים בפיקוד הסייבר של ארצות הברית (U.S. Cyber Command) סיפרו לרשת שהמתקפה נועדה לפגוע בתשתיות המודיעין ועמדות המכ"ם של הרפובליקה האסלאמית. עוד בערב יום חמישי דווח כי המשטר בטהרן מפנה מספר עמדות צבאיות, אולם לא ברור אם הדבר נעשה כתוצאה ממתקפת הסייבר וההשבתה האפשרית של העמדות, או שמא הפינוי נעשה כהכנה להפצצה אמריקאית במקום.

על פי הדיווחים, כלל המטרות של תקיפת הסייבר שייכות למשמרות המהפכה האסלאמית, שככל הנראה גם עומדת מאחורי תקיפתן של שתי מכליות נפט במפרץ הפרסי - אירוע שכמעט הביא לתקיפה אמריקאית באיראן.

 

"אף אחד לא התיר לאיראן 'רישיון ציד' במזרח התיכון": היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, במהלך פגישתו עם רה"מ ישראל, בנימין נתניהו, בירושלים (צילום: AP)

 

צבא ארה"ב לא אישר באופן רשמי את דבר התקיפה הקיברנטית, אך תגובת פיקוד הסייבר מדגישה כיצד המפרץ הפרסי הפך לזירת לוחמה דיגיטלית, בייחוד בין ארה"ב לאיראן. בנוסף, חברות פרטיות בארה"ב העוסקות בתחום לוחמת הסייבר דיווחו בשבועות האחרונים על עלייה משמעותית בניסיונות פריצה שהתבצעו ע"י האקרים איראנים.

"מדיניות משרד הביטחון אינה מאפשרת לי לדבר על מבצעי סייבר, מודיעין או תכנון כלשהם", אמרה הת'ר באב, דוברת הפנטגון, במה שהיווה התגובה הרשמית היחידה 

 

נושאת המטוסים האמריקאית אברהם לינקולן במפרץ הפרסי, מוקדם יותר החודש (צילום: AP)

 

במקביל לזירה הצבאית, הממשל בראשות הנשיא טראמפ מתמודד עם ההשלכות הדיפלומטיות של המהלך. מזכיר המדינה פומפאו הגיע אתמול לערב הסעודית, שם הוא נועד עם המלך סלמאן.

במקביל, היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, הגיע לישראל ביום ראשון והזהיר את המשטר האיראני: "איראן, או כל גוף עוין אחר, לא צריכים לראות את הזהירות שלנו כחולשה. אף אחד לא התיר לאיראן 'רישיון ציד' במזרח התיכון", אמר בולטון בירושלים.

מוקדם יותר היום (שלישי) צייץ הנשיא טראמפ בנושא האיראני ואמר: "ההנהגה האיראני אינה מבינה את המילים "נחמד" או "חמלה", הם מעולם לא הבינו אותן. מה שהם כן מבינים זה עוצמה וכוח, וארצות הברית היא הכוח הצבאי הכי חזק בעולם עם 1.5 טריליון דולר שהושקעו בצבא בשנתיים האחרונות. העם האיראני הנפלא סובל ללא סיבה", אמר טראמפ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE