הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: אפל תייצר את המחשב החדש בסין במקום ארה"ב
חברת המחשבים מקליפורניה תייצר את ה-Mac Pro החדש בשנחאי, וזאת לאחר שנים ארוכות שבהן המחשב הורכב בטקסס. ולמרות זאת, החברה בכל זאת תשקיע מיליארד דולר בפתיחת משרדים חדשים באוסטין. על פי ההערכות, אפל מנסה למצוא דרכים לבודד את עצמה ממלחמת הסחר וממכסי המגן החדשים

ענקית המחשבים והסמארטפונים, אפל, תייצר את מחשב ה-Mac Pro החדש שלה בסין, כך דווח מוקדם יותר היום ב"וול סטריט ג'ורנל". העברת פס הייצור לסין תביא לסגירת פס הייצור הקיים בארה"ב שבו החברה עשתה שימוש בשנים האחרונות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 
בכוונת אפל לייצר ולהרכיב את מחשב ה-Mac Pro במפעל בפאתי שנחאי, כך סיפרו גורמים המעורים בפרטים לעיתון הכלכלי החשוב. אפל התייחסה לסוגייה רק באופן חלקי ואמרה שהמחשב החדש "עבר את שלבי העיצוב והנדסה בקליפורניה", אך לא נאמר דבר על שלב ההרכבה.

אפל ניסתה למזער נזקים ופרסמה הודעה לפיה "אנו גאים לתמוך ב-30 אתרי ייצור ברחבי ארצות הברית. בשנה שעברה הוצאנו 60 מיליארד דולר ברכישת רכיבים מיותר מ-9 אלף חברות אמריקאיות", כלשון ההודעה.

 

מחשב ה-Mac Pro בו החדש שהוצג בראשית החודש (צילום: AP)

 

ולמרות הנתונים המרשימים, בכל זאת מדובר בבשורות מדאיגות. רבים מצביעים על המשך מלחמת הסחר והחשש מפני מכסי מגן נוספים בתור הסיבות המרכזיות שהובילו להחלטת ענקית המחשבים.

חשוב לציין כי מחשב ה-Mac Pro, בשונה מכמעט כל יתר מוצרי אפל, לא מיועד להימכר בכמויות גדולות. מחירו עומד על 6,000 דולר, והוא אמור לשמש אנשים וחברות הזקוקים למחשבים חזקים במיוחד.

עד כה, אפל ייצרה את מחשבי ה-Mac Pro במפעל באוסטין שהופעל ע"י חברת Flex. על פי הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", לחברה הייתה בעיה למצוא עובדים מיומנים המוכנים לעבוד בעבור שכר מינימום. בהמשך, נתוני המכירות של המחשב דעכו, והחברה נאלצה לפטר עובדים מן המפעל.

 

מנכ"ל אפל, טים קוק, מציג את מחשבי ה-Mac Pro החדשים (צילום: AP)

 

ההחלטה לא תשפיע על כוונת אפל לפתוח משרדים בבירת טקסס, פרויקט שעלותו נאמדת במיליארד דולר. על פי ההערכות, כ-5,000 משרות חדשות ייפתחו בעקבות כך. 

כאמור, אפל מחפשת אחר דרכים יצירתיות לבודד את עצמה ממלחמת הסחר שמנהל הממשל בראשות הנשיא טראמפ. רק לאחרונה החברה שיגרה מכתב לבית הלבן ובו הסבירה שכלכלת ארצות הברית תיפגע באופן משמעותי אם מכסי מגן נופסים יוטלו על מכשירי הדגל של אפל, אייפונים, ומוצרים נוספים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE