הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מכה לנהגי קליפורניה: מחירי הדלק יעלו ביום שני
מחירי הדלק יעלו בשישה סנט בראשית חודש יולי, וזאת כחלק השני בחקיקה שאושרה לפני כשנתיים. כספי המסים יוקצו אך ורק לטובת שיפור תשתיות התחבורה במדינה, אך מתנגדי החקיקה טוענים שהסכום שיגוייס בעשור הקרוב לא מתקרב לסכום שנדרש

מחירי הדלק בקליפורניה הם הגבוהים בכל ארצות הברית, וביום שני הקרוב המחירים יעלו עוד יותר בעקבות החלת מס נוסף בגובה 5.6 סנט. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנהגים בקליפורניה ישלמו יותר בתחנות הדלק החל מיום שני (צילום: Getty Images)

 

כזכור, לפני כשנתיים אושר מס חדש על דלק כאשר כל הכסף שגוייס באמצעותו יועבר לטובת שיפור הכבישים ותשתיות נוספות. בנובמבר 2017 הדלק התייקר ב-12 סנט בעקבות מס זה, וב-1 ביולי יגיע השלב השני בגל ההתייקרות.

למעשה, הדלק יתייקר ב-5.6 סנט בדיוק בזמן שמחירו בשאר מדינות ארצות הברית נמצא בירידה חריגה. על פי ההערכות של בכירים בממשל המקומי במדינה, קליפורניה תגייס סכום של כ-5.4 מיליארד דולר במהלך השנה הקרובה כתוצאה מהחלת המסים החדשים. כיום, המחיר הממוצע של גלון דלק במדינת הזהב עומד על 3.75 דולר, הרבה מעבר לממוצע הלאומי - 2.71 דולר לגלון, כך על פי נתוני חברת AAA.

התומכים בחוק טוענים שהשיפורים לתשתיות, לרבות בניית גשרים ומנהרות, סלילת כבישים חדשים ותקצוב של תחבורה ציבורית, שווים הרבה יותר מאשר הסכום היחסית נמוך שכל מתדלק ישלם. המתנגדים לחקיקה מסכימים שחייבים לשפר את תשתיות התחבורה במדינה, אך טוענים שהצעת חוק זו לא תספיק.

 

מחירי הדלק בקליפורניה גם ככה גבוהים מהממוצע. בקרוב הם יעלו עוד יותר (צילום: AP)

 

בטרם אושרה הצעת החוק, הרשויות בחנו את נושא שיפור התשתיות וקבעו כי נדרש סכום בלתי נתפס של כ130 מיליארד דולר על מנת "שכל הכבישים והגשרים במדינה יעמדו בתקנים המודרנים הקיימים כיום". כאמור, תחזית ההכנסות השנתית כתוצאה מהחלת המס מדברת על כ-5.4 מיליארד דולר. עד 2027, החקיקה תביא לתוספת תקציבית של כ-52 מיליארד דולר, אך עדיין מדובר בפער של כ-78 מיליאר דולר.

אחרי תוספת המיסוי, קליפורניה תגבה 57.8 סנט על כל גלון דלק שנמכר בתחומה, סכום שמדרג אותה במקום הראשון מבין 50 מדינות ארה"ב ו-וושינגטון די. סי.. לשם השוואה, במקום השני ניצבת פנסילבניה עם 57.6 סנט על כל גלון, ואחריה וושינגטון עם 49.4 סנט על כל גלון דלק.

לעומתן, באלסקה המדינה גובה רק 14.34 סנט על כל גלון דלק שנמכר, ובמיזורי גובים 17.35 סנט בלבד על כל גלון דלק שנמכר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE