הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בזכות דגימת דנ"א: נעצר חשוד בשלושה מקרי אונס שאירעו בקליפורניה בשנות ה-90
חקירה פדרלית הובילה את הרשויות אל ביתו של מארק מנטופל, שעל פי החשד עמד מאחורי התקיפות המיניות האלימות שאירעו בבירת מדינת הזהב בין 1992 ל-1994. החוקרים מצאו התאמה בין דגימת דנ"א מזירות הפשע לבין הדנ"א של החשוד, שהועלה לאתר גנאלוגי ע"י קרוב משפחתו

רשויות החוק הפדרליות עצרו גבר החשוד בשלושה מקרי אונס שאירעו בסקרמנטו בין 1992 ל-1994, וזאת לאחר שעשו שימוש בניתוחים גנאלוגיים שחשפו את זהותו, בדומה לאופן שבו נלכד "הרוצח מגולדן סטייט" אשתקד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החשוד בשלושת מקרי האונס, מארק מנטופל (צילום: משרד התובע של מחוז סקרמנטו / Shutterstock)

 

המעצר בוצע ביום שישי כאשר סוכני הבולשת הפדרלית (FBI) פשטו על ביתו של מארק מנטופל בן ה-59 בעיר דקייטר הממוקמת צפון-מזרחית לעיר אטלנטה. 

כעת הרשויות עושות הכנות לקראת העברתו של מנטופל, שעבד בעברו כמרצה באוניברסיטת "סקרמנטו סטייט" וגם בלשכת בתי הכלא הפדרלית, בחזרה לבירת קליפורניה, שם הוא צפוי לעמוד לדין בגין שלל עבירות, לרבות אונס, עינויים, פגיעה באדם באמצעות סכין ומעשה סדום.

החוקרים הצליחו לייחס את הפשעים למנטופל ע"י התאמת שלוש דגימות דנ"א שנאספו בזירות האונס בתחילת שנות ה-90 לדגימת דנ"א שנמסר מקרוב משפחתו של החשוד, כך על פי אן-מרי שוברט, התובעת של מחוז סקרמנטו. בשל העובדה שהחקירה ממשיכה להתנהל, התובעת לא מסרה באיזה קרוב משפחה מדובר ובאיזה אתר החוקרים השתמשו.

 

הודעה על דבר מעצרו של מנטופל, השבוע בסקרמנטו (צילום: AP)

 

אתמול (שני) התקיימה מסיבת עיתונאים בה הרשויות הודיעו על מעצרו של מנטופל. במהלך ההודעה, הרשויות תיארו שניים מתוך שלושת מקרי האונס שבהם הואשם. האירוע הראשון התרחש בחודש מאי 1992, אז תושבת סקרמנטו בת 52 שבה לביתה והותקפה מינית במשך קרוב לשלוש שעות.

התקיפה השנייה אירעה בינואר 1994 לאחר שסטודנטית בת 22 הותקפה מינית בזמן שיצאה לרוץ באזור שכונת דיויס. הודעה על מעצרו של החשוד נמסרה למשפחות, אך הרשויות סירבו לומר אם מנטופל הכיר אותן או אם יש לו קשר לפשעים אחרים שאירעו באזור.

כאמור, האופן שבו נעצר מנטופל מזכיר את הדרך שבה הרשויות הצליחו לעצור את ג'וזף ג'יימס ד'אנג'לו, מי שכונה "הרוצח מגולדן סטייט" בעקבות הקשר שלו ל-13 רציחות, 50 מקרי אונס ויותר מ-200 פריצות לבתים במהלך שנות ה-70 וה-80.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE