הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ממשל טראמפ התרצה, שאלת האזרחות לא תופיע במפקד האוכלוסין
בכירה במשרד המשפטים אישרה כי תהליך ההדפסה החל היום, יממה לאחר המועד האחרון שהממשל קבע לעצמו. למרות שממשל טראמפ איפשר את אי-הכללת השאלה, נראה שהמאבק המשפטי רק התחיל. הנשיא: "מגוחך לחלוטין שאין אפשרות לשאול שאלת אזרחות פשוטה"

כחצי שנה לפני שמפקד האוכלוסין של שנת 2020 יוצא לדרך, מוקדם יותר היום חשף הממשל בראשות הנשיא טראמפ כי הוא מפסיק את המאבק המשפטי על הכנסת שאלת האזרחות בדיוק כפי שנקבע בשבוע שעבר ע"י בית המשפט העליון של ארצות הברית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

"אני יכולה לאשר שהתקבלה ההחלטה הסופית להדפיס את שאלון מפקד האוכלוסין של שנת 2020 ללא שאלת האזרחות, וכל האישורים הנדרשים התקבלו על מנת להתחיל במלאכת ההדפסה", אמרה קייט ביילי, בכירה במשרד המשפטים.

כזכור, בשבוע שעבר בית המשפט העליון פסק נגד הכנסת השאלה בטענה שהממשל לא הצליח לספק הסבר מדוע הוספת השאלה היא חשובה, ועל כן הוחלט להחזיר את הסוגייה לערכאות המשפטיות הנמוכות יותר. למרות שמדובר בספירה שמתרחשת פעם בעשור, ממשל טראמפ עומל על הטענה המשפטית הבאה בתקווה שהיא תביא להכללת השאלה במפקד האוכלוסין הבא.

 

מפגינים נגד הכללת השאלה, בשבוע שעבר מול ביהמ"ש העליון (צילום: Shutterstock)

 

"אני מכבד את בית המשפט העליון, אך אני לא מסכים כלל עם הפסיקה בנוגע להחלטה שלי להשיב את שאלת האזרחות למפקד האוכלוסין", אמר שר המסחר, וילבר רוס, מוקדם יותר היום במהלך ראיון לרשת "פוקס ניוז".

השר אף אישר כי תהליך ההדפסה החל: "לשכת מפקד האוכלוסין של ארצות הברית החלה בתהליף ההדפסה. כרגע אני, הלשכה ומשרד המסחר כולו מרוכזים בספירה מדויקת ומלאה", הוא אמר.

 

"מגוחך לחלוטין שאין אפשרות לשאול שאלת אזרחות פשוטה": הנשיא טראמפ (צילום: Getty Images)

 

כאמור, הממשל מכין את הקרקע לקראת המשך המאבק המשפטי על הכנסת השאלה, אך התהליך המשפטי היה אורך יותר מדי זמן, דבר שלא התאפשר בשל העובדה שההדפסה הייתה צריכה להתחיל כבר אתמול (המועד האחרון שהממשל קבע לעצמו כדי להתחיל בהדפסה).

בשבוע שעבר, הנשיא טראמפ התייחס לסוגייה כאשר צייץ: "נראה לי מגוחך לחלוטין שאין אפשרות לממשל או למדינה לשאול שאלת אזרחות פשוטה. מפקד האוכלוסין הוא יקר, מפורט וחשוב מאוד. ביקשתי מעורכי הדין לדחות את ביצועו עד שבית המשפט העליון יקבל את המידע הנוסף שהוא זקוק לו כדי לקבל החלטה", הוא אמר בזמנו.

מצד שני, היו כאלה ששמחו לשמוע ששאלת האזרחות לא תופיע במפקד האוכלוסין: "זהו ניצחון גדול היום, ימים בודדים לפני יום העצמאות. אנחנו חוגגים צדק שוויוני עבור כולם", אמרה לטישיה ג'יימס, התובעת הכללית של ניו יורק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE