הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"מתכנסים ביחד כאומה אחת": רבבות בחגיגות העצמאות בוושינגטון
בין האנדרטות לזכר הנשיאים לינקולן ו-וושינגטון ולמרות הגשם הכבד שירד לאורך כל היום, אלפים הגיעו לראות את מופע הזיקוקים ומטס נדיר שכלל את אייר פורס 1. גולת הכותרת הייתה נאומו של הנשיא טראמפ, ששמר על טון א-פוליטי ובעיקר שיבח את חיילי צבא ארה"ב

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, סיים לפני זמן קצר את נאומו בחגיגות יום העצמאות בוושינגטון די. סי., אירוע מפואר שזכה לשם "הצדעה לאמריקה" ונערך מול אנדרטת לינקולן.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשיא טראמפ במהלך נאומו, מוקדם הערב מול אנדרטת לינקולן (צילום: AP)

 

"היום, אנחנו מתכנסים ביחד כאומה אחת כדי לחגוג באירוע מיוחד זה. היום אנחנו חוגגים את ההיסטוריה שלנו, את אנשינו ואת הגיבורים מגינים בגאווה על הדגל שלנו: הגברים ונשים האמיצים בצבא ארצות הברית", אמר הנשיא טראמפ לקהל שהגיע למקום למרות מזג האוויר הסוער.

 

 

דקות ספורות קודם לכן, הנשיא עלה לבמה ביחד עם רעייתו, מלאניה, בזמן שהמטוס המשמש כ"אייר פורס 1" חג מעל לשדרה המרכזית של וושינגטון. בנאומו, הנשיא טראמפ שב ושיבח את חיילי צבא ארצות הברית והבטיח שבקרוב גם "חיל החלל" יצטרף אליהם: "בעתיד הקרוב, אנחנו נציב דגל אמריקאי במאדים", הוא אמר וזכה לתשואות מן הקהל.

 

הנשיא טראמפ ורעייתו מלאניה בעת ההגעה לאירוע (צילום: Getty Images)

 

בהמשך נאומו, הנשיא הפציר באמריקאים צעירים להתגייס לחילות השונים ואז ביקש ממארק אספר, מזכיר ההגנה בפועל, וג'וזף דנפורד, יושב ראש המטות המשולבים, להצטרף אליו על הבמה. השניים עמדו לצדו של הנשיא בזמן שסיפר על גבורת הלוחמים ביום הפלישה לנורמנדי במלחמת העולם השנייה.

"כולנו חולקים את אותו הבית, את אותו הלב וכולנו נבראנו ע"י אותו אלוהים", סיכם הנשיא טראמפ. לאחר מכן, אל הנשיא הצטרפו מלאניה, סגן הנשיא פנס ובכירים נוספים בממשל שצפו יחדיו במופע האווירי של טייסת הראווה "בלו איינג'לס".

 

הנשיא טראמפ ופמלייתו צופים במופע של ה"בלו איינג'לס" (צילום: Getty Images)

 

כאמור, האירוע הנוצץ התקיים שעות בודדות לאחר שגשם כבד החל לרדת באזור, ובשלב מסוים היה חשש שמזג אוויר ימנע את קיום המטס. בנוסף, היה חשש שהאווירה הפוליטית הקיימת במדינה תשתלט על האווירה, אולם ייאמר לזכות הנשיא שהוא נמנע מנושאים מעוררי מחלוקת.

 

אלפים הגיעו למרות הגשם וצפו ב"הצדעה לאמריקה" (צילום: realDonaldTrump@)

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE