הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
חוזרת לשגרה: קליפורניה בוחנת את נזקי רעידת האדמה
עשרות בני אדם העבירו את שתי הלילות האחרונים במבנה עירוני, חלקם העדיפו לישון באוהל בשל החשש לרעידה-עוקבת עוצמתית. מספר מבנים בעיר רידג'קרסט, ביניהם בית החולים והספרייה, נותרו ריקים בשל החשש לנזק מבני. עיריית לוס אנג'לס הודיעה על שינוי באפליקציות ההתרעות

תושבי דרום קליפורניה מתאוששים משתי רעידות האדמה שפקדו את האזור בתוך כ-36 שעות, והרשויות עדיין בוחנות את הנזק תוך כדי שצוותים עומלים על תיקוני חירום כגון סדקים שנפערו בכבישים וצינורות גז שניזוקו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מבנה יביל שניזוק ברעידת האדמה ביום חמישי ברידג'קרסט (צילום: AP)

 

כזכור, בבוקר יום חמישי הורגשה רעידת אדצמה בעוצמה 6.4 בסולם ריכטר. אמש, בסמוך לשעה 8:20 בלילה, רעידת אדמה נוספת הורגשה, הפעם בעוצמה 7.1 בסולם ריכטר. 

האזור שניזוק בצורה הקשה ביותר הוא ברידג'קרסט, עיר מדבר בת 28 אלף תושבים הממוקמת בסמוך למרכז הרעשים. קרוב ל-30 תושבים העבירו את שתי הלילות האחרונים בבניין עירוני לאחר שהוסב נזק כבד לבתיהם, וזאת בנוסף למספר שריפות ופצועות שנגרמו כתוצאה מרעידת האדמה.

"היו כאלה שהעדיפו לישון באוהל מחוץ לבניין כי הם פחדו שהוא יקרוס בגלל הרעידות העוקבות", סיפרה מתנדבת בצלב האדום. כזכור, הסקר הגיאולוגי של ארצות הברית חשף כי מאות רעידות-משנה הורגשו בשעות שלאחר הרעש.

 

הנזק שנגרם לספרייה העירונית (ימין) ואחד הסופרמרקטים (שמאל) ברידג'קרסט (צילום: AP)

 

לאחר קרוב ליומיים של סקירת האזור, הרשויות מבינות שרוב הנזק מהרעידה התרחש באזור המדברי והפחות מאוכלס, וזאת למרות שמיליוני תושבי לוס אנג'לס הרגישו בה על אף מרחק של כ-150 מייל (כ-240 ק"מ) שמפרידות בין שתי הערים. 

בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי הורגשה בכל רחבי דרום קליפורניה רעידה עוקבת בעוצמה 5.4 בסולם ריכטר - ללא ספק הרעידה העוצמתית ביותר מאז הרעש המקורי.

 

כוחות ההצלה הוזעקו לאחת מעשרות שריפות שפרצו בעקבות הרעש (צילום: AP)

 

אתמול גם הגיעו מהנדסי הממשל המקומי של קליפורניה אל בית החולים ברידג'קרסט, שנותר סגור גם היום. "בחינה של צוות בית החולים לא מצאה נזק מבני כלשהו, אך נזק הוסב לצינורות המים", כך על פי ג'ייד גלן, דוברת בית החולים. עוד אמרה גלן כי בית החולים פינה 15 מטופלים לאחר רעש האדמה, ביניהם אישה שעמדה ללדת, וזאת כדי להיערך למצב שבו יגיעו פצועים רבים אל המקום.

למרבה המזל, לא נגרם נזק כבד לכבישים וגשרים באזור, פרט לשלושה סדקים עמוקים שנפערו בכביש מספר 178, כך על פי משרד התחבורה של קליפורניה. כבר בצהרי יום חמישי הוזעקו למקום צוותים שאטמו את הסדקים באופן זמני, אך מהנדסי משרד התחבורה עדיין בוחנים אם קיים נזק מתחת לפני השטח. בנוסף, עשרות מהנדסים נשלחו לבחון את היציבות של גשרים ומבנים נוספים ברחבי האזור.

 

צינור מים שנפגע וסדק שנפער בכביש מהיר באזור (צילום: AP / סי. אן. אן.)

 

הספרייה העירונית ברידג'קרסט נסגרה לאחר שקרוב לאלף ספרים נפלו מהמדפים, אך אתמול הגיעו למקום כ-20 מתנדבים אשר הצטרפו לאנשי הצוות של המקום וסייעו במלאכת הניקוי. עם זאת, למבנה הוסב נזק קל ויידרשו מספר ימים על מנת לבצע את כל התיקונים הנדרשים.

במקביל לכך, בלוס אנג'לס גוברת הביקורת הציבורית בעקבות א-הפעלת אפליקציית ההתרעות. כזכור, לרשויות נודע כי רעש האדמה עומד לקרות כ-48 שניות לפי שהורגש, אך ההודעה לא הועברה באפליקציה מכיוון שמקור הרעש היה מחוץ לגבולות מחוז לוס אנג'לס. 

כבר אתמול נודע שבעקבות הביקורת שהושמעה, בעיריית לוס אנג'לס הודיעו שהאפליקציה תתריע על כל רעידה שתורגש בלוס אנג'לס, בין אם מקורה במחוז או לא. "המטרה שלנו היא לספק התרעה למי שעלול לחוות רעידות מסוכנות, לא רק רעידות", אמר בסקר הגיאולוגי של ארצות הברית עוד בטרם התקבלה ההחלטה ע"י העירייה.

האפליקציה המדוברת קיימת רק בלוס אנג'לס, אך הרשויות בקליפורניה והרשויות הפדרליות עובדות על מערכת התרעות שתכסה את כל מערב ארצות הברית, מסיאטל בצפון ועד סן דייגו בדרום. כ-25 מיליון דולר הושקעו ע"י הממשל בקליפורניה בתקווה שהמערכת החדשה תהיה מוכנה בשנת 2021.

עם זאת, גם במהלך רעידת האדמה בערב יום שישי לא התקבלה כל התרעה באמצעות האפליקציה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE